הקשר בין שאלות פתוחות מצד הרופאים ושביעות הרצון של המטופלים (Patient Education and Counseling)

מחקר חדש בחן את הקשר בין הצגת שאלות פתוחות מצד הרופאים, המאפשרות לחולה להביע את חששותיו ומחשבותיו, והערכת שביעות הרצון מצד המטופלים בנושא יכולות התקשורת של המטפל.

במסגרת המחקר נאספו קלטות וידאו ושאלונים בנושא ביקורים רפואיים. הנתונים התייחסו ל-28 רופאים ראשוניים ו-142 מטופלים מבוגרים, שהופיעו למרפאה בעקבות בעיה אקוטית. החוקרים זיהו 3 משתנים תלויים שנגזרו ממדד Socioemotional Behabvior, שהינו חלק מ-Medical Intervies Satisfaction Scale.

תוצאות המחקר הצביעו על קשר משמעותי וחיובי בין צורת הצגת השאלות, ובין ההערכה שנתנו המטופלים לרופאים בנושאי הקשבה (p=0.28) ורגישות (p=0.46), בתחום התקשורת בין רופא ומטופל.

החוקרים מסכמים וכותבים, כי החולים מעוניינים באפשרות להביע את חששותיהם בזמן שלהם. מסיבה זו, הם ממליצים שהרופאים יפתחו את הביקורים בשאלות כלליות (דוגמאת, מה אוכל לעשות עבורך היום?), אל מול שאלות סגורות לאישרור (דוגמאת, הגרון כואב, נכון?).

Patient Education and Counseling, Volume 60, Issue 2, March 2006, Pages 279-285

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה