השפעת תכנית לימודים בת יומיים על כישורי ההוראה הקלינית של מתמחים (Advances in Health Sciences Education)

מתמחים רבים האחראים להוראת סטודנטים לרפואה בשנים הקליניות אינם מודעים לעקרונות ההוראה הקלינית אפקטיבית. מחקר חדש נועד לבחון האם הקניית כישורי הוראה למתמחים עשויה לתרום לשיפור ההוראה וההשגחה במהלך הלימודים הקליניים.

במחקר השתתפו 27 מתמחים, שחולקו בהתאמה לקבוצת הניסוי (n=14), או קבוצת ביקורת (n=13). המתמחים מקבוצת הניסוי עברו קורס בין יומיים בנושא כישורי הוראה. באמצעות שאלונים מתוקננים, החוקרים העריכו את יכולות ההוראה של כל המשתתפים בצורה אנונימית, ע”י סטודנטים לרפואה, לפני ואחרי הקורס המזורז, בכדי לקבוע את השפעות ההתערבות.

מהתוצאות עולה כי הקורס הביא לשיפור משמעותי ביכולות ההוראה של המתמחים (t=-2.68, p=0.02). גודל ההשפעה בקבוצת הניסוי היה גדול (d=1.17), ממצא המעיד על כך שהסדנה הביאה לשינוי חיובי, הניתן למדידה, ביכולות ההוראה של מתמחים ברפואה. גודל ההשפעה המוערך הראה שיפור קל (d=0.57) בקבוצת הניסוי, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

מתמחים שלקחו חלק בסדנה זכו להערכה גבוהה יותר בנושא כישורי ההוראה שלהם, מצד סטודנטים לרפואה, בהשוואה למתמחים בקבוצת הביקורת. בין התכונות והכישורים הבולטים שאיפיינו הוראה יעילה צויינו היכולת להתאים את ההוראה לצרכי הסטודנטים, וללמד תקשור יעילה וכישורים אבחנתיים.

לסיכום, סדנאות, דוגמאת זו המוצגת במחקר, עשויות לתרום לשיפור באיכות ההוראה של מתמחים ברפואה.

Volume 11, Number 1 / May, 2006,  Advances in Health Sciences Education

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה