חשיבות טיפול EECP בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית (J Am Coll Cardiol)

מחקר חדש מצא כי טיפול EECP (Enhanced External CounterPulsation) משפר את הסיבולת למאמץ, איכות החיים, והרמה התפקודית של חולים עם אי ספיקת לב כרונית. לדברי החוקרים, EECP אינו מסייע רק לחולים עם מחלה קורונרית ותפקוד שמור של חדר שמאל, אלא גם לחולים עם מחלת עורקים קורונרית והפרעה בתפקוד חדר שמאל.

מחקר PEECH (Prospective Evaluation of EECP in Congestive Heart Failure) נועד לבחון את השפעות EECP ב-187 חולים עם תסמינים קלים עד מתונים של אי-ספיקת לב.

מהתוצאות עולה כי ב-35.4% ממטופלי EECP נרשם שיפור של 60 שניות לפחות במשך הפעילות הגופנית, בהשוואה ל-25.3% מהחולים שקיבלו טיפול תרופתי, למרת שהעליה בצריכה המקסימלית של חמצן (VO2) לא היתה שונה בין הקבוצות. כמו כן, החוקרים מצאו קשר בין EECP ושיפור משמעותי במדדי NYHA (New York Heart Association) ואיכות החיים.

מהדו”ח עולה כי יתרונות טיפול EECP הוגבלו לתת-קבוצה של חולים עם Ischemic Cardiomyopathy, בעוד שבחולים עם אי-ספיקת לב בעקבות אטיולוגיה לא-איסכמית, לא זוהו הבדלים משמעותיים בין קבוצות הטיפול. החוקרים לא מצאו הבדלים משמעותיים בשיעור תופעות הלוואי בין קבוצות הטיפול.

החוקרים מזהירים כי מאחר והמחקר לא היה סמוי, ניתן לייחס את ההשפעות לאפקט פלסבו.

במאמר מערכת נכתב כי במחקר PEECH לא היתה בקרה של ההשפעות הלא-תרופתיות של הטיפולים, יתרה מזאת, זוהה יתרון קטן בלבד ומשתתפים רבים פרשו מהמחקר (דבר שככל הנראה ינפח את אחוז המשתתפים שיסווגו כמגיבים לטיפול), וניתוח התוצאות לאחר המחקר מבוסס למעשה על מספר קטן מאוד של משתתפים.

לסיכום, דרושים מחקרים מבוקרים נוספים בכדי לבחון את יתרונות טיפול EECP בחולים עם אי ספיקת לב.

J Am Coll Cardiol 2006;48:1198-1207

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה