האם נמצא הטיפול המתאים לכאב נוירופתי?

ממידע חדש, שהוצג ב-EFIC (European Federation of IASP Chapters), עולה כי נמצא שילוב חדש של משככי כאבים, העשוי לסייע כנגד כאב נוירופתי, הנחשב חמור ויחסית אינו בר-טיפול, הקשור במחלות שכיחות דוגמאת סוכרת.

כאב נוירופתי, דוגמאת נוירופתיה סוכרתית, מהווה אתגר בין תסמונות הכאב. במרבית המקרים, הטיפול הסטנדרטי במשככי כאבים אינו מצליח להביא להקלה של יותר מ-50% בכאב, וכמעט כל החולים נותרים עם דרגה מסוימת של כאב קבוע.

החוקרים בחנו את יתרונות שילוב Oxycodone (OxyContin) עם Gabapentin בחולים עם נוירופתיה סוכרתית קשה. השילוב הביא לשיפור משמעותי של 30%, בנוסף להקלה הטובה ביותר של כאב, שהושגה בעקבות טיפול ב-Gabapentin בלבד.

במחקר נכללו למעלה מ-300 חולים עם אבחנה מוכחת של נוירופתיה סוכרתית בדרגה בינונית עד קשה. לפני המחקר, כל המשתתפים טופלו ב-Gabapentin במינון המקסימלי שיכלו לסבול, ורמות הכאב נבדקו בתחילת המחקר. המשתתפים טופלו ב-Oxycodone או טבליות פלסבו, בנוסף לטיפול, למשך עד 12 שבועות.

שילוב Oxycodone-Gabapentin הביא לירידה של 33% במדדי הכאב, ללא תופעות לוואי נוספות.

החוקרים ממליצים להשתמש בגישתם לבחינת יעילות הטיפול לכאב נוירופתי, גם בתחומים אחרים. לדבריהם, ראשית יש להבין את המנגנון והביומרקרים, ולאחר מכן לטפל בהתאם. ניסיון של עשרות שנים הוכיח כי בשני חולים עם אותה מחלה, דרגת הכאב עשויה להיות שונה לחלוטין. לפי הספרות כיום, אין מנגנון יחיד האחראי להתפתחות כאב נוירופתי, ואין תמונה קלינית משותפת. בנוסף, הניסיון הקליני לימד את המומחים כי מחצית מכל החולים אינם מגיבים לטיפול בתרופה אחת בלבד, באלו שכן מגיבים לטיפול זה, עדיין נותר כאב שיירי משמעותי.

לדברי החוקרים, אעפ”י שלמחקר יש את המגבלות שלו, לדעתם, הוא עשוי לספק עדות חזקה לעיקרון טיפול משולב הניתן מוקדם לחולים עם כאב נוירופתי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה