זיהומי Enterovirus בילדים עם מחלות ממאירות (J Infect.)

מחקר חדש נועד לבחון את התמונה הקלינית, חומרת ותוצאות זיהומי Enteroviral בילדים עם מחלות ממאירות.

במחקר נכללו כל המקרים של זיהומים ע”י Enterovirus ביחידת המטולוגיה-אונקולוגיה ילדים בבית חולים לילדים באתונה, במהלך תקופה של 5 שנים. החוקרים ביצעו בדיקות RT-PCR, בדיקות אימונוהיסטוכימיות, ומבחני Indirect Immunofluorscence, לתיעוד זיהומי Enteroviral וסוגי הנגיפים.

החוקרים תיעדו זיהומי Enteroviral ב-55 ילדים, מבין 104 ילדים שנבדקו לזיהום זה. 11 מ-55 הילדים (20%) פיתחו ביטויים קשים של הזיהום, דוגמאת אנצפליטיס (5 ילדים), מעורבות לבבית (3 ילדים 1 פיתח מיוקרדיטיס, 1 Dilated Cardiomyopathy וילד אחד פיתח פרפור חדרים), ו-3 ילדים פיתחו זיהום הקשור ב-Hemophagocytic Syndrome.

בילדים עם ממאירויות לימפואידיות נרשמה שכיחות מוגברת של זיהומי Enterovirus (87%), בהשוואה לילדים עם גידולים סולידיים (13%). כל החולים קיבלו טיפול תומך, IVIG (30/55 טופלו במינון נמוך של 400 מ”ג לק”ג, 25/55 טופלו במינון גבוה של 2 גרם לק”ג), ו/או Pleconaril (2 ילדים).

בכל הילדים שטופלו במינון גבוה של IVIG, תועד עומס ויראלי שלילי בשלב מוקדם לאחר הטיפול. עם זאת,, 4 מהם נפטרו. שיעורי התמותה בעקבות זיהומים עמדו על 14.5% (n=8).

לסיכום, Enterovirus גורמים ביטויים קשים וקטלניים יותר בעיקר בילדים עם ממאירויות לימפואידיות. טיפול במינון גבוה של IVIG נמצא יעיל כנגד הוירמיה. לכן, טיפול מוקדם במינון גבוה של IVIG עשוי לשפר את התוצאות בחולים אלו.

J Infect. 2006 Sep 4

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה