חומצה אסקורבית משפרת את הסיבולת במאמץ לאחר התקף לב (Int J Cardiol)

ממחקר חדש עולה כי תוספת חומצה אסקורבית משפרת את התגובה הסימפפטית לפעילות גופנית בחולים לאחר אוטם לבבי. לדברי החוקרים, חולים עם מחלת לב סובלים לעיתים מפגיעה בתפקוד הסימפטטי, אך עד כה לא היה ברור אם אנטי-אוקסידנטים מסייעים במצבים אלו.

החוקרים רצו לבחון אם חומצה אסקורבית משפיעה על התגובה הסימפטטית לפעילות גופנית. במחקר השתתפו 21 גברים, חודש לאחר התקף לב, או יותר. המשתתפים עברו שני מבחני מאמץ שהוגבלו לתסמינים, פעם אחת שעתיים לאחר מתן אורלי של חומצה אסקורבית במינון 2 גרם, ופעם אחת ללא התוסף.

אעפ”י שלא נרשמו הבדלים ברמות לחץ הדם וקצב הלב בין שתי הבדיקות, תגובת קצב הלב לשיא המאמץ היתה גבוהה יותר באופן משמעותי לאחר מתן תוספת חומצה אסקורבית, בהשוואה לקבוצת הנבדקים שלא קיבלו את התוסף.

מתן חומצה אסקורבית הביא לשיפור בעליית קצב הלב ממצב מנוחה לשיא הפעילות, כמו גם ברמת השיא של צריכת החמצן (VO2). בנוסף, חומצה אסקורבית הביאה לשיפור בעליית ריכוזי נוראפינפרין, ממנוחה לשיא המאמץ.

מהנתונים עולה כי ויטמינים אנטי-אוקסידנטים, דוגמאת חומצה אסקורבית, יכולים להשפיע על ההחלמה של הפעילות הסימפטטית, הנובעת מפגיעה בעקבות עודף עקה חמצונית, ומשפרת את הסיבולת למאמץ, דרך שיפור התגובה הכרונוטרופית.

החוקרים מוסיפים כי דרושים מחקרים נוספים בכדי לקבוע אם טיפול ארוך טווח בחומצה אסקורבית, יביא לשיפור בדיספונקציה של עצבים סימפטטים בחולים, ולבחון אם לאנטי-אוקסידנטים השפעה דומה כמו חומצה אסקורבית.

Int J Cardiol 2006;111:240-246.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה