איך ישראלים בוחרים מנתח?

 נמסר על ידי טל איינהורן, במשרדה של יעל קופר, דוברת “אסותא מרכזים רפואיים”

סקר שביצע בי”ח “אסותא חיפה” לרגל פתיחתו הרשמית מעלה כי 17% מהנשאלים מסתמכים על המלצת חברים בבחירת רופא מנתח. כשמדובר בבחירת בית החולים לביצוע הניתוח, ציינו מרבית הנשאלים כי מיומנות צוות הרופאים היא הגורם המשפיע ביותר על בחירתם

ומה הכי פחות משפיע בבחירת בית החולים לניתוח? עלות, איכות המרדים, זמן ההמתנה לניתוח ו… האוכל

27% מהישראלים העומדים בפני ניתוח מתוכנן בוחרים את המנתח עפ”י המלצת חברים. להמלצת רופא המשפחה יש משקל הרבה יותר נמוך: רק כ-15% מהם יסתמכו על המלצתו בעת בחירת המנתח. ומה הקריטריון החשוב ביותר שעל פיו בוחרים באיזה בית-חולים לבצע את הניתוח? על פי 16.9% מהישראלים זהו צוות הרופאים המיומן.

כך עולה מסקר שערכה אסותא מרכזים רפואיים בקרב תושבי חיפה והקריות לרגל טקס הפתיחה הרשמי של בית חולים אסותא חיפה. בית החולים ייחנך היום (4.9), בתום תקופת הרצה של שישה חודשים (שכללה גם פעילות בעת המלחמה) במעמד שר הבריאות, מר יעקב בן-יזרי, מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ אבי ישראלי, מנכ”ל מכבי שירותי בריאות ויו”ר אסותא מרכזים רפואיים, פרופ’ יהושע שמר, מנכ”ל אסותא מרכזים רפואיים, פרופ’ יאיר שפירא ומנהל בי”ח אסותא חיפה, ד”ר רוברט מרקוביץ’.

הסקר, שבוצע ע”י מכון “מותגים” בקרב 500 תושבי חיפה והקריות, בדק כיצד בוחר הציבור את הרופא המנתח ואת בית החולים שבו הוא אמור לעבור ניתוח.

שיקולים בבחירת המנתח

בסוגיית בחירת המנתח,עוד עולה מן הסקר, כי כ-7% מהנשאלים יסתמכו על התנסות אישית קודמת שלהם עם הרופא.  7% יבחרו במנתח הידוע בתחומו וכ-5% יבחרו במנתח אם הוא מומחה בתחום כלשהו. רק 2.8% ציינו בעדיפות ראשונה כי שיטת הניתוח תשפיע על בחירתם במנתח. בעיני 0.2% מהנשאלים התואר חשוב הם השיבו שיבחרו במנתח אם הוא בעל תואר “פרופסור”.

שיקולים בבחירת בית החולים

בבחירת בית החולים, ציינו כ-17% מהנשאלים כי השיקול החשוב ביותר הוא צוות רופאים מיומן. השיקול השני לבחירת בי”ח הוא קיומם של חדרי ניתוח עם ציוד משוכלל (11%). המוניטין הטובים של בית החולים חשוב ל-11.6% מהמשיבים, והמלצות מחברים שנותחו שם מהוות שיקול מכריע רק בקרב 6% מהנשאלים.

מפתיע לגלות מה הכי פחות משפיע על אנשים בבחירת בית החולים: שירות טוב חשוב רק

ל-1.6% מהנשאלים, 0.8% בלבד ענו כי זמן ההמתנה לניתוח חשוב להם, 0.8% התייחסו לנושא העלות הכספית, ורק 0.2% התייחסו לאיכות המרדים כשיקול ראשון בבחירת בית החולים. פחות מחצי אחוז מהנשאלים יבחרו את בית החולים לפי האוכל המוצע בו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה