קולוניזאציה של C. Albicans שכיחה בפגים (Pediatr Infect Dis J)

ממחקר חדש עולה כי ביילודים בעלי משקל לידה נמוך במיוחד (ELBW Extremely Low Birth Weight), אלו השוקלים פחות מ-1 ק”ג, Candida Albicans הוא הפתוגן השכיח ביותר לקולוניזאציה באתרים רבים.

החוקרים מסבירים כי קולוניזאציה מקדימה זיהום סיסטמי, וכי שיעורי ההישרדות בעקבות זיהום Candida Albicans בדם בפגים עומדים על 50% בלבד. שיעורי ההישרדות נמוכים הללו נמוכים בהרבה משיעורי ההישרדות של פתוגנים פטרייתיים אחרים.

החוקרים בחנו רטרוספקטיבית את הנתונים אודות קולוניזאציה של הפתוגן ב-50 יילודים בעלי משקל לידה נמוך במיוחד. הם בודדו Candida מתרביות של 31 יילודים (62%) וזיהו קשר הפוך בין קולוניזאציה ובין גיל ההריון. כמו כן, החוקרים מצאו כי קולוניזאציה של הפטריה בעור ובמערכת העיכול מקדימה קולוניזאציה במערכת הנשימה. עיקר הקולניזאציה אובחנה בשבועיים הראשונים לחיים.

ביילודים שנשאו רק זן אחד של הפתוגן, ב-77% מהמקרים של C. Albicans, זוהתה קולוניזאציה בשני אתרים או יותר, לעומת 85% ממקרי C. Parapsilosis.

אולם, קולניזאציה בשלושה אתרים או יותר היתה שכיחה יותר בעקבות C. Albicans (66%), בהשוואה ל-C. Parapsilosis (23%).

החוקרים מציינים כי התמותה הקשורה באלח דם בעקבות C. Albicans ביילודים במשקל לידה נמוך מאוד גדולה פי 3 בהשוואה לשיעורי התמותה של אלח דם בעקבות C. Parapsilosis.

Fluconazole, המשמש לטיפול אנטי-פטרייתי, יכול למנוע את הקולוניזאציה והזיהומים הפטאליים הלו, וצריך לשמש בחולים אלו בכדי לשפר את התוצאות.

Pediatr Infect Dis J 2006;25:733-737.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה