תיקון אנדווסקולרי של אנוריזמה אאורטלית בטנית אקוטית עולה פחות מניתוח (מתוך Radiology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Radiology, עולה כי תיקון אנדווסקולרי עולה פחות מניתוח בטיפול ב-AAA (אנוריזמה אאורטלית בטנית אקוטית) בחולים היציבים המודינאמית.

במחקר קודם נמצא שתיקון אנדווסקולרי עולה יותר מניתוח, כאשר הוא מבוצע באופן אלקטיבי בחולים עם AAA א-סימפטומטית. אך טרם נחקר אם עובדה זו נכונה גם בסביבה של AAA אקוטית, שהוגדרה כאנוריזמה סימפטומטית או קרועה.

במחקר השתתפו 67 נבדקים, שעברו תיקון אנדווסקולרי או ניתוח לטיפול ב-AAA אקוטי בין השנים 2001 ו-2004. עלויות במהלך שנת מעקב לאחר הטיפול היו זמינות עבור 30 מתוך 32 הנבדקים, שטופלו באמצעות תיקון אנדווסקולרי וב-34 מתוך 35 מהחולים, שעברו ניתוח כירורגי.

קבוצות הטיפול היו דומות מבחינת גיל, מין ונוכחות קו-מורבידיות אחרות. העלות הממוצעת של בית החולים עבור קבוצת התיקון האנדווסקולרי היו 20,767 אירו, עלות זאת הייתה נמוכה משמעותית מהעלות של 35,470 אירו בקבוצת הניתוח. עלות של שנה שלמה לאחר הטיפול הייתה נמוכה יותר בקבוצת התיקון האנדווסקולרי : 23,588 מול 36,448 אירו. בניתוח רב משתנים הוכח כי נוכחות של סיבוכים העלו את העלויות של בתי החולים פי 2.27.

לסיכום, למחקר הנוכחי יש מספר מגבלות, כגון חוסר ברנדומאליזציה, מדגם קטן של נבדקים ותקופת מעקב מוגבלת. בשל מגבלות אלה יש צורך במחקר נוסף בכדי לאשר ממצאי המחקר.

Radiology 2006;240:681-689 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה