בסביבת לימודים בשיטת PBL, דיונים בקבוצת הלימוד משחקים תפקיד מרכזי בלימודי הסטודנטים. פתרון בעיות היא הדרך העיקרית לעודד דיון בין סטודנטים. איכות הדיונים משפיעה על לימודי הסטודנים ובסופו של דבר אחראיים להצלחת הלימודים.
מחקר חדש נועד לבחון את הקשר בין היבטי תפקוד קבוצת הלימוד והצלחה בלימודים.
במחקר השתתפו 116 סטודנטים לרפואה בשנה הראשונה ללימודיהם, שהתחלקו ל-12 קבוצות PBL, והשלימו שאלונים בנושא היבטים שונים של פגישות PBL בהן השתתפו.
מהתוצאות עולה כי תפקוד הקבוצה ואיכות המקרים עמדו בקורולציה חזקה עם ציוני הסטודנטים. יתרה מזאת, תפיסת הסטודנטים את תפקוד הקבוצה, איכות המקרים ואיכות תרומתם האישית, השפיעו באופן משמעותי זה על זה.
החוקרים מסכמים וכותבים כי במסגרת לימודי PBL, תפקוד הקבוצה, איכות המקרים והצלחת הלימודים קשורים זה בזה. האינטראקציה בין היבטים אלו בלימודי PBL בעידוד לימודי סטודנטים דורשת בדיקות נוספות של הנושא.
Medical Education Volume 40 Page 64 –
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!