שימוש באתנול תוך ורידי מוריד את המשך של סינדרום גמילה מאלכוהול (מתוך Am J Coll Surg)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של American College of Surgeons, עולה כי שימוש באתנול תוך ורידי יכול להוריד את התופעות הבלתי רצויות הקשורות לסינדרום גמילה מאלכוהול בחולים כירורגים.

השכיחות של סינדרום גמילה מאלכוהול היא בערך 8% בחולים בבתי החולים הכללים, 16% בחולים העוברים ניתוח אלקטיבי ו-31% בקרב חולים טראומתיים. החוקרים ציינו כי השימוש באלכוהול עבור מניעה הוא מאוד שנוי במחלוקת ומוגבל כמעט רק לכירורגים ולאנשים המתמקצעים בכירורגיה.

החוקרים הוסיפו כי למוסד שלהם אין פרוטוקול של מניעה או טיפול בסינדרום גמילה מאלכוהול. לא רק שהמשך והמינון שונים, אלא גם יותר מרבע מהחולים התחילו לקבל מניעה לגמילה מאלכוהול למרות שלא הייתה להם שום היסטוריה של אלכוהוליזם או סימפטומי גמילה.

החוקרים פיתחו פרוטוקול עבור החולים הנמצאים בסיכון גבוה לסינדרום גמילה מאלכוהול. הפרוטוקול מבוסס על רמות אלכוהול בדם והערכה קלינית של סימני וסימפטומי גמילה.

68 חולים טופלו בעזרת פרוטוקול זה במהלך השנה הקרובה. התוצאות הושוו רטרוספקטיבית עם אלה של 92 חולים, שקיבלו אתנול כמניעה לפני התחלת הפרוטוקול.

בהשוואה לקבוצה המוקדמת, משך הטיפול נפל מממוצע של 7 ימים לממוצע של 3 ימים, ושיעור כשלון הטיפול ירד מ-20% ל-7%. הסיבוך היחיד שקרה היה היפונתרמיה א-סימפטומטית, שהופיעה רק בחולה אחד.

החוקרים סיכמו ואמרו כי שימוש באתנול תוך ורידי, כאשר ניתן בצורה מבוקרת ומנוטרת, הוא יעיל ובטוח למניעת סינדרום גמילה מאלכוהול.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה