מקצוענות בלימודי רפואה מנקודת מבט אמריקאית (Medical Education)

מקצוענות היא תנאי הכרחי לאמון הציבור במקצוע הרפואה, זו המהות שבמערכת היחסים שבין הרופא והחולה. קיימות עדויות לפיהן אמון הציבור דועך וכי רופאים כיום ניצבים בפני איומים חזקים באשר לערכי המקצוענות. לחינוך הרפואי תפקיד בעל חשיבות מדרגה עליונה בהכנת הרופאים לעתיד להכרה והתגברות על איומים אלו. לשם כך דרוש שינוי מהותי בתרבות ובסביבת לימודי רפואה.

מטרת מחקר חדש היתה לספק הגדרה ומסגרת עבודה עבור מקצוענות בהקשר של חינוך רפואי, התפקיד שבתי ספר לרפואה ומוסדות אקדמיים רפואיים יכולים לשחק בהכנת הרופאים לעתיד בהכרת והתמודדות עם האיומים הללו. בנוסף , המחקר סוקר את השיטות הקיימות והאפשריות להערכת המקצוענות וכך להבטיח אחריות לדברים בעיניי הציבור. המחקר כולל גם המלצות ספציפיות לבתי ספר לרפואה ובתי חולים אוניברסיטאיים בכדי לטפח ולשמור על המקצוענות.

החדירה המתמשכת של עניין המסחריות לתחומי רפואה מאיים להחליף את האתיקה שבבסיס המקצוענות באתיקה של השווקים שאינה עולה בקנה אחד עימה. רפואה אקדמית חייבת לקחת אחריות גדולה יותר לחיזוק נושא המקצוענות ברופאים לעתיד, בכדי שיישמרו על מחויבותם האתית למקצוענות. ניתן לעשות זאת ע”י שיפור תהליכי ההרשמה לבתי ספר לרפואה, הגברת לימודי מקצוענות הן בצורה פורמלית והן בהתנסויות, והרחקת סביבות לימוד לא-מקצועיות. במאמר המלא ניתן למצוא 10 גישות אותן יכולים בתי ספר לרפואה לאמץ בכדי להשיג מטרות אלו.

Volume 40 Page 607  – July 2006  Medical Education

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה