כיצד מגיבים סטודנטים לרפואה למשוב על ביצועיהם? (Med Educ)

ממחקר חדש עולה כי שביעות הרצון של סטודנטים אינה מהווה מדד מדויק לאיכות הפידבק, נראה כי שביעות הרצון נובעת יותר משבחים מאשר משוב, בעוד שהלימוד מהווה מרכיב חשוב יותר בפידבק.

מחנכים רפואיים מעידים כי משוב הוא אחד הכלים הטובים לשיפור הביצועים. עם זאת, נראה כי סטודנטים לרפואה אינם מרוצים מהמשובים שהם מקבלים.

מטרת המחקר היתה להעריך את תוצאות הלימוד וההערכה של סטודנטים שקיבלו משוב מצד מחנכיהם, בהשוואה לסטודנטים שהסתפקו במחמאות כלליות.

לשם המחקר, כל המשתתפים קיבלו הוראות זהות להכנת קשר כירורגי בשתי ידיים. קבוצה 1 קיבלה פידבק ספציפי, מובנה באשר לדרכים בהם ניתן לשפר את מיומנויות הכנת הקשר. הקבוצה השניה זכתה לשבחים כלליים בלבד.

החוקרים תיעדו את ביצועי הסטודנטים באמצעות מצלמת וידאו לפני ולאחר ההוראות ולאחר המשוב. לאחר השלמת המחקר דיווחו המשתתפים על שביעות הרצון הכללית שלהם. 3 מומחים מהפקולטה צפו בקלטות והעריכו את ביצועי הסטודנטים. 

החוקרים בחנו את תוצאות 33 משתתפים. המהימנות בין המדרגים עמדה על מעל 0.8 להערכת הביצועים לפני המבחן, לפני ההתערבות ולאחר ההתערבות. הביצועים הממוצעים של סטודנטים שזכו לפידבק ספציפי השתפרו (21.98 לעומת 15.87, P<0.001), בעוד שבקבוצת הסטודנטים שקיבלו שבחים כלליים בלבד לא נרשם שינוי משמעותי (17 לעומת 15.39, P=0.181).

מדד שביעות הרצון הממוצע בקבוצת הסטודנטים שקיבלו שבחים כלליים היה גבוה יותר באופן משמעותי בהשוואה לקבוצת הסטודנטים שזכו למשוב ספציפי (6.00 לעומת 5.00, P=0.005).

Med Educ.  2006; 40(8):746-9

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה