שיפור בסיכויי ההישרדות מסרטן ריאות לאחר טיפול אבלציה תרמית והקרנות (J Vasc Interv Radiol)

ממחקר חדש עולה כי שילוב Thermal Ablation וטיפול הקרנות מביא לשיפור בסיכויי ההישרדות בחולים עם Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC) בשלב I/II שאינו נתיח.

שילוב אבלציה והקרנות עדיף על פני כל אחד הטיפולים בפני עצמו.

החוקרים העריכו את התוצאות הקליניות ב-41 חולים עם סרטן NSCLC לא-נתיח בשלב I/II שעברו אבלציה תרמית וטיפול הקרנות.

סיכויי ההישרדות לאחר הטיפול המשולב עמדו על 97.6% לאחר חצי שנה, 86.8% לאחר שנה, 70.4% לאחר שנתיים ו-57.1% לאחר 3 שנים. זאת לעומת שיעורים של 57% לאחר שנה, 36% לאחר שנתיים ו-21% לאחר 3 שנים בחולים דומים המטופלים בהקרנות בלבד.

זמן ההישרדות הממוצע היה טוב יותר בחולים עם גידולים בקוטר קטן מ-3 ס”מ (44.4 חודשים) בהשוואה לחולים עם גידולים גדולים (34.6 חודשים).

ב-10 חולים היתה עדות להישנות מקומית 44.4 חודשים לאחר הטיפול בממוצע, הישנות מקומית היתה פחות שכיחה בסביבות גידול ראשוני קטן (11.8%) בהשוואה לאזורי גידול ראשוני גדול (33.3%) והופיעו מאוחר יותר בגידולים קטנים (45.6 חודשים) מאשר בגידולים גדולים (34 חודשים).

סיבוכים מג’וריים הופיעו לאחר כשליש מהטיפולים, סיבוכים מינוריים הופיעו לאחר 15% מהטיפולים, אך לא נמצא קשר בין טיפול ותמותה או טוקסיות אקוטית בתקופה שלאחר טיפול קרינתי או ברכיתרפיה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול הקרנות לאחר אבלציה תרמית נסבלת היטב, עם שיעור סיבוכים נמוך, הניתנים לרוב לטיפול ללא אישפוז. הערכה לתקופה ארוכה יותר ובחינת התוצאות ארוכות-הטווח תסייע בבחירת החולים המתאימים לטיפול המשולב.

J Vasc Interv Radiol 2006;17:1117-1124.

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

מחקר נוסף בנושא זה הוצג אצלנו השבוע עם מסקנות דומות מתוך Radiology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה