האם איבוד עצם קשור לטיפול במעכבי ארומטז בחולות עם סרטן שד ?

אנליזה, שכללה יותר מ-12,000 נשים עם סרטן שד, אישרה את הממצאים של מחקרים קטנים קודמים, שהראו שחולות המקבלות טיפול במעכבי ארומטז מתמודדות עם סיכון גבוה יותר לאיבוד עצם ולשברים קליניים. ממצאים אלה הוצגו בפגישה השנתית של American Society of Clinical Oncology 2006.

יש לעקוב ולטפל בנשים המקבלות טיפול במעכבי ארומטז על מנת להפחית את הסיכון לאיבוד עצם.

אסטרטגיות למניעת איבוד עצם בנשים אלו כוללות סיקור, פעילות גופנית נושאת משקל, מתן תחליף של סידן וויטמין D וטפול ב- bisphosphonate.

למרות שמחקרים קטנים הצביעו על הקשר בין טיפול במעכבי ארומטז וסיכון לאיבוד עצם, הקשר לא אושר עד כה באוכלוסיות גדולות.

החוקרים השיגו מידע רפואי ומידע מתביעות של בתי מרקחת, שכלל יותר מ-5 מיליון מוטבים, שהשתתפו בתוכנית טיפול מסודרת בין 1.1.1998 ל-31.1.2005. בין המוטבים החוקרים זיהו 12,368 נשים, שהיו להם לפחות 2 תביעות של סרטן שד בתקופה של 6 חודשים. לקבוצה לא היו גרורות בעצמות וגם לא היו אוסטאופורוזיס או תלונות קודמות על שברים. החוקרים הוציאו מהמחקר נשים, שקיבלו טיפול אנטי אסטרוגן.

החוקרים זיהו 1354 נשים, שקיבלו טיפול במעכבי ארומטז כולל: anastrozole, exemestane או letrozole. תוצאות איבוד העצם שלהם ואוסטאופורוזיס (כולל אוסטאופניה ושברים קליניים) הושוו עם אלה של 11,014 נשים בקבוצת הביקורת, שלא קיבלו מעכבי ארומטז.

תאריך התחלת התצפית עבור קבוצת מעכבי הארומטז ועבור קבוצת הביקורת הוגדר כתאריך הגשת התביעה הראשונה למעכב הארומטז וכתאריך הגשת התביעה הראשונה לסרטן שד בהתאמה.

ניתוח חד משתני הראה, שהשכיחות של אוסטאופורוזיס הייתה 8.7% בקבוצת מעכבי הארומטז בהשוואה ל-7.1% בקבוצת הביקורת. טיפול במעכבי ארומטז נקשר ל-RR (relative risk) של 1.3 (P =.01).

בנוסף, לחולות, שטופלו במעכבי ארומטז היה סיכון גבוה יותר לשברים בעצמות עם RR של 1.4, ל-13.5% מהחולות המטופלות ול-10.3% מהחולות בקבוצת הביקורת היו שברים קליניים (P =.001).

כשהחוקרים תיקננו לגיל ולקו- מורבידיות, הסיכון לאוסטאופורוזיס עלה ב-27% והסיכון לשבר עלה ב-21% עבור חולות המטופלות במעכבי ארומטז (P =.02).

בהתחשב במגבלות של מחקר רטרוספקטיבי, החוקרים קראו למחקרים נוספים על מנת לזהות את כל תתי הקבוצות של החולים, שירוויחו הכי הרבה מטיפול מונע באוסטאופורוזיס ועל מנת להעריך את היעילות של טיפולים שונים, שתוכננו לעזור להוריד את איבוד העצם בחולים המקבלים טיפול במעכבי ארומטז.

לידיעה ב-Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה