האם FSH המופק מהשתן טוב יותר מ-FSH רקומביננטי בטיפול בחולות מבוגרות עם IVF? (מתוך Fertility and Sterility)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת מאי של Fertility and Sterility, עולה כי בחולות מבוגרות העוברות IVF (in vitro fertilization) ,FSH המופק מהשתן טוב יותר מאשר FSH רקומביננטי בייצור על ביוץ (superovulation).

מחקרים רבים השוו בין FSH המופק מהשתן ובין FSH רקומביננטי כחומרים המגרים שחלות ב-IVF, אך מחקרים אלו הפיקו תוצאות סותרות ומעטים מהם התמקדו ספציפית בהשפעות על נשים מבוגרות.

במחקר השתתפו 257 נשים בגיל 39 ומעלה, שחולקו רנדומלית לקבל FSH המופק מהשתן או FSH רקומביננטי במהלך מעגל ה-IVF הראשון שלהן. כל הנשים טופלו בנוסף בפרוטוקול של אנלוג GnRH ארוך בכדי לדכא את ההיפופיזה.

היה צריך כמות כוללת נמוכה יותר של FSH המופק מהשתן בהשוואה ל-FSH רקומביננטי לשם גירוי השחלות (p < 0.05). כמו כן, כמות FSH פר ביצית בשלב ההבשלה, גם כן הייתה נמוכה יותר עם FSH המופק מהשתן.

בניגוד לכך, מדידת תוצאות אחרות לא הושפעו מסוג ה-FSH שהיה בשימוש, כולל ימי הגירוי, מספר הביציות שנאספו ומספר העוברים שהתקבלו.

לדברי החוקרים, המחקר מראה ש-FSH המופק מהשתן צריך להיות מועדף בנשים מבוגרות הנמצאות תחת היפר גירוי שחלתי מבוקר כי הוא מאפשר שימוש בכמויות קטנות יותר של גונדוטרופינים ומביא לתוצאות דומות של מספר ביציות, עוברים ושיעור היריון עם יחס cost-effective יותר חיובי בהשוואה ל-FSH רקומביננטי.

Fertil Steril 2006;85:1398-1401

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה