מדינת מסצ’וטס בארה”ב עומדת לאשר חוק האוסר על מתן תמורה והטבות לרופאים ע”י חברות תרופות (Pharmatimes)

מדינת מסצ’וטס עומדת להיות המדינה הראשונה בארה”ב שתאמץ מדיניות רישוי של נציגים רפואיים, ע”פ הצעת הסנטור הדמוקרטי מרק מונטיגני שאושרה בקריאה ראשונה בסנאט המדינה.

ע”פ הדיוור בעיתון בוסטון גלוב, אם ההצעה תאושר, על נציגי מכירות של חברות תרופות יחול איסור לספק לאנשי רפואה מתנות, בידור, תשלומים, מימון נסיעות ושהייה בכנסים וכד’. הצעת חוק כזו עשוייה/עלולה להביא לשינוי מהותי ביחסי חברות תרופות ורופאים בארה”ב. הסנטור הדמוקרטי שהגיש את הצעת החוק הסביר שלנציגי חברות תרופות יש כיום הרבה פחות מיגבלות מאשר לאנשי מכירות בתחומים אחרים, ואילו כאן להשפעת של נציגי החברות עלולה להיות השפעה על חיי אדם.

בתגובה להצעה זו אמר קן ג’ונסון, סגן נשיא בכיר של איגוד המחקר והייצור הפרמצבטי בארה”ב, שהצעה זו תניח מכשול נוסף של היכולת לחלוק במידע עם רופאים, בהיותה מציבה עונשים פליליים על מה שנראה כדרך חשובה של החלפת מידע חשוב בין תעשיית התרופות לרופאים.

לדיווח ב-PharmaTimes

הערת עורך מדור שיוווק: הקשר בין החברות לרופאים מעסיק ומטריד מדינות רבות. קוד אתי משותף, כפי שכבר אומץ גם בארץ, בתנאי שהוא גם נאכף ומוטמע הן ע”י נציגי החברות והן ע”י הקהיליה הרפואית צריך להספיק. נקיטת צעדים קיצונים של ענישה פלילית ואיסור מוחלט על מימון כלשהו תגרום למעשה לחוסר יכולת לקיים כנסים מדעיים (ללא מימון או סיבסוד הנסיעה והשהייה של רופאים) ועלולה לפגוע מאוד ביכולת ציבור הרופאים להתעדכן, להשתלם ולעסוק גם במחקר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה