מתן donepezil משפר את התפקוד הקוגנטיבי בחולים עם גידול במוח (J Clin Oncol)

תוצאותיו של מחקר מסוג open-label משלב II מעידות כי טיפול באמצעות מעכב האצטיל-כולין-אסתראז, donepezil, מוביל לשיפור בתפקוד הקוגנטיבי ובאיכות חייהם של חולים שעברו טיפולי הקרנות לאחר שאובחנו בגידול במוח.

החוקרים מציינים כי גידולי מוח והטיפול בהם, הכולל טיפולי הקרנות, מובילים לפגיעה קוגנטיבית ברבים מהחולים.

החוקרים משערים כי ההקרנות עלולות לגרום לפגיעה עצבית המובילה למחסור באצטיל-כולין. לכן, מתן donepezil, תרופה שאושרה לשימוש בחולי אלצהיימר, עשויה להשפיע באמצעות העלאת רמות האצטיל-כולין.

בכדי לחקור את הנושא, טיפלו החוקרים בחולים שעברו טיפולי הקרנות בשל גידולי מוח באמצעות donepezil במינון של 5 מ”ג ליום במהלך תקופה של 6 שבועות, ולאחר מכן 10 מ”ג ליום במהלך 18 שבועות נוספים.

24 חולים, שברובם נמצאו גליומות מדרוג נמוך, השלימו את המחקר. מצבם השתפר באופן מובהק סטטיסטית מהמצב בתחילת המחקר מבחינת יכולות תשומת הלב והריכוז והזיכרון המילולי והמרחבי. בנוסף, הופיעה מגמה המצביעה על עליה ברהיטות המילולית.

מידת הבלבול פחתה ובחולים נצפתה גם ירידה ברמות התשישות והכעס. איכות החיים הקשורה לבריאות השתפרה באופן מובהק סטטיסטית והופיעה מגמה המצביעה על שיפור בתפקוד החברתי והרגשי.

החוקר הראשי, ד”ר Rapp, מסביר כי הממצאים מעודדים מחקר נוסף בנוגע לשימוש ב-donepezil ובמעכבי אצטיל-כולין-אסתראז נוספים. החוקרים מתכננים כעת מחקר כפול-סמיות המבוקר באמצעות פלצבו בכדי לאמת את התוצאות המעודדות.

לידיעה במדסקייפ

J Clin Oncol 2006;24:1415-1420.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה