שמועות לרכישת אסטרא-זנקה ע”י נוברטיס (PharmaTimes)

העיתון האלקטרוני PharmaTimes מדווח על שמועות לעיסקת ענק לפיה נוברטיס תרכוש את חברת אסטרא-זנקה. אנליסטים אמנם מגיבים בספקנות לשמועות, מדווח העיתון אך זו כבר הפעם השנייה בעת האחרונה שהאפשרות הזו מועלית.

צעד זה , אם אכן יתממש יהווה שינוי חד במדיניות עליה הצהיר מנכ”ל נוברטיס, דניאל ווסלה לאחרונה, לפיו האסטרטגיה של נוברטיס היא כעת לבסס גידול פנימי בעיקר, ולא באמצעות רכישות חיצוניות. נוברטיס כזכור רכשה בשנה האחרונה את כירון בהשקעה של 5 מיליארד $, וכן רכישות נוספות שהסתכמו ביחד בכ-14 מיליארד $.

נראה שהכוח המניע של שמועות אלה הוא קופת המזומנים המלאה של נוברטיס…לאחרונה אף הוזכרה האפשרות של רכישת חברת סרונו ואחרות.

עם זאת, אנליסטים טוענים שמיזוג בין נוברטיס לאסטרא-זנקה הוא בעייתי במובן של הגבלים עסקיים שכן בין שתי החברות יש תחומי פעילות פרמצבטיים קרובים וחופפים (כמו בסרטן השד – פמרה וארימידקס, יתר לחץ דם – דיובן ואטקנד). אותם אנליסטים סבורים שמיזוג בין אסטרא-זנקה ו-GSK הוא סביר יותר.

מכל מקום בתגובה לשמועות עלו מניותיה של אסטרא-זנקה בבורסת לונדון ב-4%…

לדיווח ב-Pharmatimes (נדרש רישום חינם)

הערת המערכת: בישראל פועלת חברת נוברטיס ישירות באמצעות חברת בת (הפועלת בנפרד מנוברטיס מוצרי צריכה, חברת בת עצמאית נוספת), בעוד שאסטרא-זנקה מיוצגת ע”י טבע ישראל והיא למעשה אחת החברות הרב הלאומיות הבודדות שעדיין לא פועלת ישירות בארץ. למיזוג כזה אם יתרחש עלולה להיות השלכה שלילית מהותית על עסקיה של טבע בישראל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה