טרום יתר לחץ דם קשור בסיכון מוגבר למחלה קרדיו-וסקולרית (Am J Med)

לפי מחקר חדש, רמות לחץ דם בתחום המוגדר כטרום יתר לחץ דם, כלומר בין 120/80 ממ”כ ל- 139/89 ממ”כ, קשורות בסיכון מוגבר למחלה קרדיו-וסקולרית (CVD).

בראיון לרויטרס אומר אחד החוקרים, שאנשים עם טרום יתר לחץ דם נמצאים בסיכון מוגבר ל- CVD, אך סיכון זה משתנה בין אדם לאדם. אנשים מסויימים עם טרום יתר לחץ דם, כמו אנשים מבוגרים, שמנים, סכרתיים או שחורים, נמצאים בסיכון גבוה במיוחד ל- CVD.

החוקרים בדקו את הקשר שבין טרום יתר לחץ דם ובין CVD, בקרוב ל- 9,000 גברים ונשים. בתחילת המחקר, לנבדקים עם רמות לחץ דם בתחום הגבוה של הנורמה, היו יותר גורמי סיכון ל- CVD מאשר לנבדקים עם לחץ דם תקין.

לאורך 11.6 שנים של מעקב, שכיחות ה- CVD עלתה כאשר נבדקים עברו מערכים אופטימליים של לחץ דם (סיסטולי < 120 ממ”כ ודיאסטולי < 80 ממ”כ), לערכים נורמליים של לחץ דם (סיסטולי 120-130 ממ”כ ודיאסטולי 80-85 ממ”כ), לערכים בתחום הגבוה של הנורמה (סיסטולי 130-140 ממ”כ ודיאסטולי 85-90 ממ”כ).

בהשוואה למטופלים עם ערכים אופטימליים של לחץ דם, ואחרי תיקון לגורמי סיכון אחרים ל- CVD, הסיכון היחסי להתפתחות של CVD עמד 1.81 במטופלים עם לחץ דם בתחום הנורמלי ועל 2.49 במטופלים עם ערכים בתחום הגבוה של הנורמה. 

החוקרים מציינים, שערכים גבוהים יותר של לחץ דם, היו קשורים בעיקר בסיכון מוגבר לאירועים בעורקים כליליים ופחות לאירועים מוחיים.

החוקרים מסכמים, שטרום יתר לחץ דם קשור בברור בסיכון מוגבר ל- CVD. הם מציעים לבצע מחקרים נוספים, שיבדקו האם יש תועלת בטיפול ללחץ דם, במטופלים עם לחץ דם בערכים הנחשבים בתחום התקין.

Am J Med 2006;119:133-141.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה