ה-NICE מציע המלצות חדשות ליתר לחץ דם המגבילות שימוש בחוסמי בטא (NELM)

ה-NICE הבריטי הפיץ הנחיות מעודכנות פרלימינריות לטיפול ביתר לחץ דם תוך שהוא מבקש מהגורמים הרלבנטים לשלוח הערותיהם, לקראת הפקת מסמך סופי. הנה עיקר העדכונים (להנחיות שהוצאו ב-2004):


  • במטופלים עם יתר לחץ דם מעל גיל 55, או מטופלים שחורים, תרופת הבחירה צריכה להיות מקבוצת ה-dihydropyridine calcium channel blocker (חוסמי תעלות סידן דיהידרופירידינים) כאשר משתן מקבוצת התיאזיד מהווה חלופה.

  • בבעלי יתר לחץ דם מתחת לגיל 55, תרופת הבחירה תהיה חוסם ACE או ARB במקרה שיש אי סבילות לחוסם ה-ACE .

  • במקרה שהותחל טיפול בחוסם תעלות סידן דיהידרופירידיני או במשתן מקבוצת התיאזידים, ונדרשת הוספת תרופה נוספת, יש לשלב חוסם ACE . אם הטיפול הראשוני היה עם חוסם ACE , יש להוסיף חוסם תעלות סידן דיהידרופירידיני או משתן מקבוצת התיאזידים.

  • אם נדרש טיפול ב-3 תרופות יש לבחור בשילוב של של חוסם ACE, חוסם תעלות סידן דיהידרופירידיני ומשתן מקבוצת התיאזידים.

  • במקרה שיש צורך בטיפול ב-4 תרופות ניתן לעשות שימוש בקבוצות הבאות: חוסמי אלפא, משתנים נוספים, או חוסמי ביטא. אם לחץ הדם נותר גבוה גם לאחר הוספת תרופה רביעית, יש להעביר הטיפול למומחה ללחץ דם.

  • השימוש בחוסמי בטא אינו מועדף יותר כטיפול ראשוני. ניתן לשקול טיפול בו בנשים צעירות יותר שעדיין נמצאות בגיל הפוריות, או במטופלים עם יתר לחץ דם ועדות לפעילות יתר של המערכת הסימפטתית, או חוסר סבילות או קיומה של התווית נגד לחוסמי ACE או ARBs. בתנאים אלה, במידה והטיפול הראשוני הוא עם חוסם בטא ונדרשת הוספת תרופה יש להעדיף חוסם תעלות סידן דיהידרופירידיני על פני תיאזיד כדי להפחית את הסיכון לסוכרת.

  • במטופלים עם אבחנה קיימת של יתר לחץ דם אשר נמצאים ברמות תקינות ומטופלים גם בחוסמי בטא, אין צורך דחוף להחליף את חוסם הבטא בתרופה אחרת. כאשר יתר לחץ דם אינו מאוזן כראוי במטופלים שנוטלים חוסם בטא, יש להחליף את חוסם הבטא בתרופה אחרת בהתאם לאלגוריתם שצויין כאן.

  •  כאשר מפסיקים שימוש בחוסם בטא יש לעשות זאת בהדרגה והורדת מינון בשלבים. אין להפסיק טיפול בחוסם בטא במטופלים עם אינדקיציות אחרות המצדיקות טיפול בו כמו אנגינה סימפטומטית, או מטופלים לאחר אוטם שריר הלב.

לדיווח ב-NELM

הערת המערכת: לאחרונה פירסמנו ידיעות בנושא זה, ודיווח זה הוא הזדמנות לעיון בסקירות אלה:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה