שימוש כבד במריחואנה מעלה את הסיכוי לחלות בסרטן שלפוחית השתן (Urology)

מתוצאותיו של מחקר חדש שבדק גברים בגיל המעבר במתקנים צבאיים עולה, שעישון מריחואנה מגביר את הסיכוי לקרצינומה בשלפוחית השתן.

עישון מריחואנה יכול אף להיות יותר בעל השפעה בהפיכת תאי אפיתל המעבר לממאירים, מאשר עישון של סיגריות רגילות.

סוגי סרטן בראש, בצוואר ובריאות נמצאו קשורים לשימוש במריחואנה וישנן אף ראיות לכך שממאירויות אלה, הקשורות במריחואנה, עלולות ל”תקוף” בגיל צעיר.

ע”מ לבדוק את הקשר בין מריחואנה לבין קרצינומה בשלפוחית השתן, נבדקו 52 גברים מתחת לגיל 60 הסובלים מסרטן בשלפוחית ביחס ל- 104 גברים המשמשים כביקורת. 88.5% מהגברים בקבוצת הניסוי נהגו להשתמש במריחואנה לעומת 69.2% גברים בקבוצת הביקורת. השימוש הכמותי במריחואנה היה גדול יותר בקבוצת המטופלים לסרטן.

החוקרים בדקו גם את מספר השנים “המשותפות”, בהם עישנו הנבדקים הן מריחואנה והן סיגריות. 48 שנות עישון משותפות בקבוצת המטופלים לעומת 28.5 שנים בקבוצת הניסוי.

השימוש בטבק היה גם הוא גבוה בקרב כל משתתפי הניסוי (מעל 90% מהגברים בשתי הקבוצות מעשנים טבק). כתוצאה מכך היה בלתי אפשרי לזהות קשר כלשהו בין סיגריות לסיכון לסרטן.

ככל הנראה, מריחואנה הינה קרצינוגנית יותר מאשר טבק בהתחשב בזמן מחצית החיים הארוך שלה בגוף והעובדה שעישון מריחואנה מתבצע ללא שימוש בפילטר ומוחזק זמן רב יותר בריאות. בנוסף, שלפוחית השתן נחשפת יותר למטבוליטים של סם המריחואנה.

לדיווח במדסקייפ

Urology 2006

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה