בדיקה חדשה מזהה מועמדים להשתלה של דה פיברילטור בלב (J Am Coll Cardiol)

בדיקה חדשה עוזרת בזיהוי של מטופלים שירוויחו מהשתלה של דה-פיברילטור בלב (ICD). הבדיקה החדשה נקראת Microvolt T-wave Alternans (MTWA), והיא מודדת את הפעילות החשמלית בלב, בזמן שהמטופל מבצע פעילות גופנית קלה על אופניים נייחים או הליכון. הבדיקה מסוגלת לזהות סיגנל חשמלי, המעיד על סכנה להתפתחות של הפרעת קצב קטלנית, סיגנל שלא ניתן לזיהוי באק”ג רגיל.

מחקר שנעשה לאחרונה בארה”ב, בדק את מידת הדיוק של ה- MTWA. המחקר עקב אחרי 549 מטופלים שעברו MTWA, במשך שנתיים. המטופלים במחקר היו עם מקטע פליטה של חדר שמאל (LVEF) נמוך מ- 40% וללא היסטוריה של הפרעות קצב חדריות ממושכות.

החוקרים מדווחים, כי ל- 66% מהמטופלים היו ממצאים לא תקינים בבדיקת ה- MTWA. בזמן תקופת המעקב, 40 מהמטופילם נפטרו ו- 11 פיתחו הפרעות קצב חדריות ממושכות לא קטלניות.

בהשוואה בין מטופלים עם ממצאים לא תקינים בבדיקת ה- MTWA, למטופלים עם ממצאים תקינים בבדיקה, יחס הסיכונים לפתח הפרעת קצב חדרית או למוות, עמד על 6.5. שנתיים אחרי בדיקת תקינה של MTWA, הסיכוי להישרדות עמד על 97.5%.

החוקרים הסיקו, כי במטופלים עם LVEF הקטן מ- 40%, בדיקת ה- MTWA יכולה לזהות גם מטופלים בסיכון גבוה לתמותה וגם מטופלים בסיכון נמוך לתמותה, מטופלים שלא ירוויחו מהשמה של ICD.

J Am Coll Cardiol. 2006 Jan 17;47(2):456-63

לידיעה המלאה

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה