אין לטפל במעכבי ארומטאז בנשים המטופלות באסטרדיול לנרתיק (Ann Oncol)


ממחקר קטן עולה כי מתן אסטרדיול דרך הנרתיק עשוי לסתור את ההשפעה של מעכבי ארומטאז, ע”י העלאת רמות אסטרוגן בדם, וכך מגדיל את הסיכון להישנות סרטן השד.

מעכבי ארומטאז מונעים הישנות סרטן שד ע”י הקטנה משמעותית של רמות אסטרוגן בדם, הורמון שמעודד גדילה של תאי גידול.

כ-20% מהמטופלות במעכבי ארומטאז סובלות מ-Atrophic Vaginitis בעקבות המחסור באסטרוגן. בעוד שטיפול הורמונלי חלופי (HRT) יכול לסייע במקרים אלו לנשים הנוטלות מעכבי ארומטאז, הוא אינו מומלץ מאחר שעשוי להעלות את רמות אסטרוגן. מסיבה זו טיפול אסטרדיול דרך הנרתיק משמש לעיתים קרובות במצבים אלו, אך לא היה ברור אם גם טיפול זה עשוי להעלות את רמות האסטרוגן בדם.

בכדי לבחון סוגיה זו, בדקו החוקרים את רמות אסטרדיול בדמן של 7 מטופלות במעכבי ארומטאז לפני התחלת הטיפול ומספר שבועות לאחר הטיפול באסטרדיול דרך הנרתיק. 6 נשים השתמשו בטבליות אסטרדיול לנרתיק (Vagifem) ואחת השתמשה במשחת אסטרדיול (Premarin).

ב-6 מהנשים נרשמה עליה משמעותית ברמות אסטרדיול בסרום כשבועיים לאחר התחלת הטיפול באסטרדיול לנרתיק. רמות אסטרדיול ירדו לאחר מספר שבועות נוספים, אך רק ב-2 נשים שבו לרמות שהיו לפני הטיפול. יתרה מזאת, בשתי נשים הרמות המשיכו לעלות גם לאחר מספר שבועות טיפול.

למרות שמדובר במחקר קטן, היקף ההשפעה בשיעור כה גבוה של נשים, מעיד בחוזקה כי ניתן יהיה לשוב על התוצאות גם במדגם גדול יותר. החוקרים טוענים כי חשוב בעיקר שרופאים יהיו מודעים לממצאי המחקר, לאור השימוש הגובר במעכבי ארומטאז. הצפי הוא שכל שנה יהיו כ-15,000 מטופלות חדשות במעכבי ארומטאז בבריטניה בלבד, וסה”כ יש כ-100,000 מטופלות בכל רגע נתון.

Ann Oncol 2006

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה