הפרעות בבלוטת התריס קשורות בתסמינים מיניים בגברים (J Clin Endocrinol Metab)

לפי מחקר חדש, הפרעות בבלוטת התריס קשורות בתסמינים מיניים שונים בגברים.

בראיון לרויטרס אומר אחד החוקרים, כי בהתחשב בשכיחות התסמינים המיניים בסכרת, בתפקוד לקוי של בלוטת ההיפופיזה, בלוטת התריס והגונדות, ברור כי סקסולוגיה רפואית היא חלק ממקצוע האנדוקרינולוגיה.

במחקר השתתפו 48 מטופלים גברים עם היפרתיירואידיזם והיפותיירואידיזם, לפני ואחרי הטיפול במצבם.

בראיונות עם 34 מטופלים עם היפרתיירואידיזם, התברר כי ל- 17.6% יש דחף מיני מופחת, ל- 2.9% יש פליטה מאוחרת ול- 14.7% יש הפרעה בזקפה. בקרב 14 המטופלים עם היפותיירואידיזם, השכיחות של דחף מיני מופחת, פליטה מאוחרת והפרעות בזיקפה עמדה על 64.3%, ושכיחות הפליטה המוקדמת עמדה על 7.1%.

טיפול במטופלים עם היפרתיירואידיזם, הביא לירידה בשכיחות של שפיכה מוקדמת מ- 50% ל- 15%, שיעור הדומה לאוכלוסייה הכללית. גם הדחף המיני המופחת והשפיכה המאוחרת נפתרו ברוב המקרים לאחר הטיפול.

הטיפול במטופלים עם היפותיירואידיזם, הביא לפתרון של השפיכה המאוחרת בכחצי מהמטופלים, להיעלמות של ההפרעה בזיקפה ולשיפור ניכר בדחף המיני.

לפי החוקרים, על הרופאים להעריך את התפקוד המיני בכל המטופלים עם הפרעות בבלוטת התריס. החוקרים מציעים 3 שאלות שיעזרו בזיהוי הבעיה: 1. האם בזמן המחלה בבלוטת התריס סבלת מירידה בחשק? 2. האם השתנתה היכולת שלך להגיע לזיקפה? 3. האם השתנתה היכולת שלך לשלוט על השפיכה?.

J Clin Endocrinol Metab 2005;90:6472-6479.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה