כולנו עובדים בצורה אינטנסיבית, מי יותר מי פחות, עם דואר אלקטרוני. במידה רבה, הדוא”ל הפך להיות אחד מערוצי התקשורת המרכזיים והמובילים שלנו, בעיקר במישור העסקי והמקצועי.
הדוא”ל מהיר, תכליתי ומאפשר לאנשים עסוקים לנצל את זמנם טוב יותר. במקום לצלצל כדי לבקש את הדו”ח ההוא, או המצגת ההיא, או אפילו לתאם פגישה, מה שחייב להיות כרוך ב”מה נשמע ? מה העניינים ? מה קורה ?…” וכן הלאה, כאשר לעיתים קרובות מידי יש כאלה שמקבלים את השאלות הללו ברצינות ועונים בפירוט יתר….במקום זה, אפשר פשוט לשלוח מייל קצר. אפשר אפילו בלי פתיח ובלי סיום, וזה בסדר, כנראה שאף אחד אפילו לא יעלב…
אלא מה ? הנפיצות והנגישות של הדוא”ל, כולל כמויות “דואר הזבל” שאנו מקבלים, גורמים לכך שערוץ התקשורת הזה מתחיל להיות “מפוצץ” ולפגוע ביעילות התקשורת עם הקולגות, הספקים והלקוחות. אז מה עושים ? הנה כמה כללים שאולי יכולים לסייע:
תקשורת נעימה ! ואסור לשכוח, שבכל זאת, צריך גם להיפגש לפעמים…גם בעידן המסנג’ר…וגם לדבר, אם כי בעידן הסקייפ והמסנג’ר עם הוידאו, אפשר לעשות זאת עדיין מהכסא מול המחשב…
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!