השפעת מתן תוסף Thyroxine תלויה במועד הלידה של פגים (Pediatrics)

תוצאותיו של מחקר מעקב שנמשך 10 שנים מעלה עדויות נוספות לכך שמתן תוסף של thyroxine (או T4) משפר את התוצאה הנוירו-התפתחותית בילודים שנולדו לפני השבוע ה-28 להריון, אך יש לו השפעה הפוכה בילודים שנולדו בשבוע ה-29 להריון.

החוקרים מסבירים כי מחסור בהורמון בלוטת התריס נחשב לאחר הגורמים לתוצאה נוירו-התפתחותית לקויה בילודים פגים. בשנת 1990, החלו החוקרים במחקר אקראי ומבוקר באמצעות פלצבו בכדי לבדוק האם מתן תוסף T4 עשוי לשפר את התוצאה הנוירו-התפתחותית בקבוצה גדולה של ילודים שנולדו לפני השבוע ה-30 להריון.

כעבור 5 שנות מעקב, נמצא כי מתן תוסף T4 קשור לתוצאה משופרת קלינית וסטטיסטית בתת-קבוצה שלילודים שנולדו לפני השבוע ה-28 להריון, קבוצת הילודים שבהם ריכוזי ה-T4 הנמוכים ביותר. אולם, הילודים שנולדו בשבוע ה-29 להריון, מתן תוסף T4 נקשר להרעה בתוצאה הנוירו-התפתחותית, שלא נקשרה לריכוזי T4 חופשיים גבוהים כתוצאה ממתן תוסף T4.

המעקב אחר 72% מהילדים במחקר, נמשך לאורך 10 שנים, וגילאיהם נעים בין 9-12 שנים. הממצאים מעידים כי ההשפעה תלוית משך ההריון של מתן תוסף ה-T4 נשמרה לאורך הזמן.

בגיל ממוצע של 10.5 שנים, מתן תוסף ה-T4 נקשר להישגים משופרים יותר בבית הספר בקרב ילודים שנולדו לפני השבוע ה-27 להריון ולתוצאה מוטורית משופרת בילדים שנולדו לפני השבוע ה-28 להריון, ולהפך בקרב ילדים שנולדו בשבוע ה-29 להריון.

החוקרים מזהירים כי לא ניתן לקבוע מסקנות חד-משמעיות ממחקר זה. אולם, הם טוענים כי הממצאים יוצרים בסיס למחקר אקראי ומבוקר חדש ב-T4 בילדים שנולדו לפני השבוע ה-28 להריון.

לידיעה במדסקייפ

Pediatrics 2005;116:e613-e618.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה