גירוי תרמי עשוי להאיץ החלמה בחולים לאחר שבץ המיפלגי (Stroke)

חוקרים מטייואן מדווחים כי גירוי תרמי המורכב מהחלפה לסירוגין של חום וקור ליד ולמפרק המשותקים מגביר את ההחלמה של תיפקוד סנסורי ומוטורי בחולי שבץ עם המיפלגיה.

גירוי תרמי יכול להפעיל אזורים במוח, שיכול להגביר פלסטיסיות נוירלית והחלמה משבץ, מדווחים החוקרים בגיליון דצמבר של Stroke. בהשוואה לטיפולים אחרים, לגירוי תרמי עלות נמוכה וזהו טיפול פשוט.

השימוש בחום וקור הוא מכמה סיבות. הם יוצרים תחושות שונות בחולי שבץ, גורמים לתגובות רפלקסיביות ומוטוריות, ויכולים למנוע מהאור להסתגל לדבר אחד.

החוקרים נתנו גירוי תרמי באמצעות שימוש בחבילות חמות (~75 מעלות צלזיוס) וחבילות קרות (< 0 מעלות צלזיוס) עטופות במגבת לחציצת הולכת החום.

משך הגירוי היה מוגבל ל-15-30 שניות, עם חזרות של 10 והפסקות של 30 שניות. החולים עודדו להזיז את ידיהם הרחק מהגירוי כשהוא היה לא נעים. הטיפול נמשך 20-30 דקות 5 פעמים בשבוע למשך 6 שבועות.

14 חולים היו בקבוצת הניסוי ו-14 בקבוצת הביקורת.

מדידות של תחושה, הרחקת מפרק היד, ושינוי בהערכה מוטורית השתפרו משמעותית בקבוצת הגירוי התרמי בהשוואה לביקורת, כשהשינוי הגדול ביותר נצפה בשבוע 4-6.

שיפור לאחר 6 שבועות של גירוי תרמי הינו צפוי, אך יש לבדוק האם ההשפעה היא מתמשכת במעקב ומהי העוצמה האופטימלית של גירוי תרמי.

Stroke 2005;36.
<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה