לחולים מבוגרים סיכוי נמוך לקבל את הטיפול הטוב ביותר לסרטן פולשני בשלפוחית השתן (Cancer)

מחקר חדש מצא כי לחולים עם סרטן פולשני של שלפוחית השתן בגיל 75 ומעלה, סיכוי נמוך יותר לקבל את הניתוח המומלץ לטיפול במחלה, אפילו לאחר שלוקחים בחשבון תחלואות נוספות.

לדברי החוקרים, הממצאים מרמזים במידה מסוימת על תת-טיפול בחולים מבוגרים. עם זאת, הם כותבים כי המחקר, שסקר רשמים רפואיים, לא הצליח להעריך את ההשפעות של פקטורים דוגמאת בחירת המטופל, שייתכן והשפיעו על הסיבה לכך שניתוח היה פחות נפוץ בחולים מבוגרים.

המחקר הוא חלק מסדרת מחקרים בנושא גיל ותחלואות נוספות בקרב חולי סרטן מבוגרים.

במחקר הנוכחי עקבו החוקרים אחר 820 נבדקים בגיל 55 ומעלה, שקיבלו טיפול לסרטן שלפוחית השתן בשנת 1992.

לא נמצא הבדל בטיפול על-סמך גיל בקרב מטופלים עם מחלה שטחית, אך לחולים מבוגרים עם חדירה לשריר היה סיכוי נמוך יותר לקבל טיפול מסוג Radical Cystectomy. רק 14% מהחולים בגיל 75 ומעלה עברו את הניתוח, לעומת 48% מהחולים בגילאי 55-64 ו-43% מהחולים בגילאי 65-74.

לפחות 15% מהמשתתפים במחקר סבלו ממחלה נוספת, דוגמאת מחלת לב, מחלת ריאות כרונית או ארתריטיס. 38% מהמשתתפים היו מעשנים בהווה או בעבר. אך אפילו לאחר שהחוקרים תיקננו לתחלואות נוספות, גיל נותר פקטור בקביעה אם מטופל עבר Radical Cystectomy או לא.

במאמר מערכת כתב ד”ר סולאווי מאוניברסיטת מיאמי כי מעט אורולוגים בקהילה מוכנים לבצע Radical Cystectomy, לאור האופי התובעני של הפרוצדורה, בנוסף לפיצוי העלוב. 

רק מעט נבדקים אינם מועמדים פוטנציאלים לניתוח, בלא קשר לגיל או לתחלואות נוספות. תפקיד האורולוג והאונקולוג לזהות את במקרים בהם יש לבצע את הניתוח ולהעביר במהירות את המטופלים לידיו של אדם מנוסה בניתוחי Radical Cystectomy.

Cancer 2005;104:1559-1566,1638-1647.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה