הוספה של טרסטוזומב לטיפול אדג’ובנטי בסרטן שד משפר הישרדות (N Engl J Med)

לפי מחקר שפורסם לאחרונה עולה, כי טיפול בטרסטוזומב (HERCEPTIN) בשילוב עם פקליטקסל (TAXOL), אחרי מתן של דוקסורוביצין (ADRIBLASTINA) וציקלופוספמיד (ENDOXAN), משפר תוצאות של טיפול בנשים עם סרטן שד חיובי ל- HER2 שהוסר בניתוח.

המחקר כולל צירוף של נתונים העולים משני מחקרים. במחקר הראשון נעשתה השוואה בין זרוע טיפולית 1, שכללה טיפול בדוקסורוביצין וציקלופוספמיד ואחריהן פקליטקסל כל 3 שבועות, ובין זרוע טיפולית 2, שכללה טיפול דומה בתוספת של טיפול בן 52 שבועות בטרסטוזומב.

במחקר השני נעשתה השוואה בין 3 קבוצות טיפול: קבוצה A כללה טיפול בדוקסורוביצין וציקלופוספמיד ואחריהן טיפול שבועי בפקליטקסל, קבוצה B כללה טיפול דומה ואחריו טיפול בן 52 שבועות בטרסטוזומב וקבוצה C כללה טיפול דומה, כאשר הטרסטוזומב ניתן יחד עם הפקליטקסל.

לצורך ניתוח הנתונים, זרוע טיפולית 1 חושבה יחד עם קבוצה A (קבוצת הביקורת, 261 מקרים) וזרוע טיפולית 2 חושבה יחד עם קבוצה C (קבוצת הטיפול, 133 מקרים), כאשר קבוצה B הושמטה.

אחרי 3 שנים, ההבדל האבסולוטי בין הקבוצות בהישרדות ללא מחלה, עמד על 12%. טיפול בטרסטוזומב היה קשור בהפחתה של 33% בתמותה. השיעור המצטבר של אי-ספיקת לב בדרגה III או IV אחרי 3 שנים בקבוצת הטיפול בטרסטוזומב, נע בין 2.9% ל- 4.1% בשני המחקרים.

N Engl J Med 2005 Oct 20; 353:1673-84.

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה