סוכרת עלולה למנוע מנשים להגיע לבדיקות ממוגרפיה (Arch Intern Med)

מחקר חדש מעיד כי באזורים שבהם קיימת גישה לשרותי רפואה, בנשים הסובלות מסוכרת ויכולות לעבור סריקות ממוגרפיה מצויה סבירות נמוכה באופן מובהק סטטיסטית לעבור את הבדיקה בהשוואה לנשים שאינן סובלות מסוכרת.

אחת החוקרות, ד”ר Lipscombe, מסבירה בראיון כי הממצא עלה למרות ההגעה הסדירה של הנשים הסוכרתיות לקבלת טיפול רפואי והוא לא הושפע מהבדלים ברמת ההכנסה, באזור המגורים, או בשל הימצאות מחלות כרוניות אחרות.

היא מוסיפה כי הממצאים מעידים כי סוכרת עלולה להפריע לקבלת הטיפול המניעתי השגרתי, כנראה בשל מורכבות מחלת הסוכרת ומשך הזמן הנדרש לטיפול בה.

החוקרים השתמשו במאגר מידע והשוו את שיעורי המעבר של בדיקות הממוגרפיה בקרב 69,168 נשים הסובלות מסוכרת במהלך שנתיים לפחות ובקרב 663,519 נשים שאינן סובלות מסוכרת.

ערך ה-OR לעבור בדיקת ממוגרפיה במהלך תקופה של שנתיים עמד על 0.68 (ערך p < 0.001) בקרב נשים סוכרתיות, והתאמה לגיל ולמשנים אחרים לא שינה השפעה זו.

ד”ר Lipscombe מציינת כי נמצא שהתערבויות פשוטות, כמו תזכורות טלפוניות, חלוקת חומרי הסברה ושליחת מכתבים אל החולות משפרים את שיעורי ההגעה לבדיקת הממוגרפיה. היא מוסיפה כי הדבר עשוי גם לסייע בצמצום משך הזמן המוגדל אותו מחוייבים רופאי המשפחה להשקיע במעקב אחר דבקות באסטרטגיות מניעתיות שגרתיות, במיוחד בקרב החולות הסובלות ממחלות מורכבות.

לידיעה במדסקייפ

Arch Intern Med 2005;165:2090-2095.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה