עשירית מאוכלוסיית ישראל לוקה בסוכרת, מרכז-על ייחודי לסוכרת יוקם במרכז הרפואי אסף הרופא

מרכז-על ייחודי לטיפול בסוכרת יחל לפעול  במרכז הרפואי אסף הרופא, תוך שהוא מציע לחולים אבחון, ייעוץ וטיפול רב-תחומי וכוללני והכל תחת קורת גג אחת

כעשירית מאוכלוסיית ישראל לוקה בסוכרת לסוגיה השונים: מבוגרים, צעירים, ילדים ונשים בהריון.

“הבעיה העיקרית בסוכרת היא הסיבוכים החריפים ובעיקר הכרוניים המופיעים בה, לאחר שנים, בשכיחות גבוהה מסביר ד”ר מיכה רפופורט, מנהל מחלקה פנימית ג’ ומרכז תחום סוכרת

“בשל המספר הרב של החולים בסוכרת מספר שצפוי לעלות בהדרגה בשל אורח החיים המודרני הכולל תזונה לא נכונה ולא מאוזנת, חוסר בפעילות גופנית, מתחים ועוד היה ברור שעל אסף הרופא להיערך לתת טיפול מיטבי, כשהדגש הוא על מרכז אחד המאפשר אבחון, התייעצות וטיפול, הניתנים בידי מומחים מתחומי רפואה שונים. המרכז יחסוך לחולה התרוצצות מיותרת, ויסייע בידיו להגיע לאבחנה מדויקת ולטיפול מיטבי. ריכוז שירותים מסוג זה הכולל גם מיטות אשפוז המיועדות רק לחולים סוכרתיים עם פצע קשה ריפוי בכף הרגל- הוא ייחודי מסוגו באזור”.

המרכז החדש כולל תא לחץ (רפואה היפרברית- בארץ יש רק שני תאי לחץ), מיטות אשפוז ייעודיות, יחידה לכף רגל סוכרתית (בה עובד מומחה לכף רגל סוכרתית במשרה מלאה), יחידה לסוכרת מבוגרים, יחידה לסוכרת נעורים, יחידה לסוכרת הריונית, מכון עיניים, מרפאת שיניים, מרכז לטרשת עורקים, שירות דיאטני, מרכז לרפואה מינית, מחלקת כלי דם, מחלקה אורולוגית ומעבדת מחקר.

מעבדת המחקר, מהמובילות בעולם בתחומה, הציגה עד היום מחקרים רבים בתחום, ובהם: שיטות חדשניות לגילוי סמנים אימונולוגיים של מערכת החיסון התאית, אשר מאפשרים ניבוי מוקדם של הופעת סוכרת מסוג 1, מחקר המצביע על הקשר בין דחק נפשי להתפרצות מחלת הסוכרת ועוד.

מרכז-העל ייחנך ביום שני, 25.9.2005, ביום הרצאות לקהל הרחב, שיתקיים בין השעות 15:30-19:30 במתחם “בית שלום” באסף הרופא. ההרצאות יכללו הסברים על המחלה, כף רגל סוכרתית, כלי דם, עיניים ותא לחץ, ולקהל תינתן אפשרות לשאול את מומחי הפנל הרב-תחומי שאלות. כן, יוצבו במתחם עמדות מידע והתייעצות חינם במגוון נושאים, יתקיים סיור היכרות עם טכנולוגיה רפואית מתקדמת ויוצגו מוצרי מזון נושאי תו האגודה הישראלית לסוכרת.

החניה לקהל תהיה בחינם, וניתן יהיה גם להגיע בהסעות עם קווי אגד (בתשלום חלקי) מאשדוד, רחובות, יהוד, חולון ומודיעין. יום ההרצאות מתקיים בחסות האגודה הישראלית לסוכרת.

נמסר ע”י לשכת הדוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה