לממוגרפיה דיגיטלית יתרונות בסריקת סרטן שד (N Engl J Med)

כאמצעי לסריקה לסרטן השד, ממוגרפיה דיגיטלית מדוייקת יותר מצילום ממוגרפיה בזיהוי המחלה בנשים עם שד צפוף, נשים מתחת לגיל 50 ונשים לפני הפסקת הוסת, על פי מחקר שפורסם ב-New England Journal of Medicine.

צילום ממוגרפיה מוגבל ביכולת לזהות סרטן ברקמות צפופות רדיולוגית. ממוגרפיה דיגיטלית פותחה במטרה לענות על צורך זה ומיגבלות אחרות של צילום ממוגרפי. בשיטה חדשה זו, ניתן להתאים את ניגוד ההדמייה, כך קל יותר לדמיין אזורים צפופים.

עם זאת, למרות יתרונות אלו ונוספים של ממוגרפיה דיגיטלית, מחקרים קודמים לא הצליחו להראות כי היא מדוייקת יותר באופן משמעותי מצילום ממוגרפי. למרות זאת, מחקרים אלו השתמשו בסוג אחד בלבד של מכשיר דיגיטלי ולכן לא היה להם כוח סטטיסטי משמעותי לזהות הבדלים קטנים בדיוק.

במחקר זה, 49,528 נשים אסימפטומטיות עברו סריקה לסרטן שד בשתי השיטות. שני רדיולוגים בלתי תלויים פיענחו את התוצאות.

מידע היה זמין ל-86.3% מהמשתתפות. סטטוס סרטן שד נקבע באמצעות ביופסיה בתוך 15 חודשים מהכניסה למחקר או עם ממוגרפיה חוזרת לפחות 15 חודשים לאחר הכניסה למחקר.

החוקרים השוו צילום ממוגרפיה לממוגרפיה דיגיטלית. שתי השיטות היו דומות ביכולתן לזהות סרטן שד. עם זאת, ממוגרפיה דיגיטלית היתה משמעותית יותר מדוייקת בזיהוי סרטן שד בנשים צעירות, נשים עם רקמת שד צפופה ולפני הפסקת המחזור.

בעוד שממצאים אלו מעודדים, אימוץ ממוגרפיה דיגיטלית בסריקה שגרתית יהיה תלוי בגורם נוסף: מחיר.

מערכות דיגיטליות עולות כיום בערך פי 1.5-4 ממערכות צילום. כחלק מהמחקר מבצעים החוקרים אנליזת יעילות-עלות ובדיקת איכות חיים בנשים אסימפטומטיות.

N Engl J Med 2005;353

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה