האם Casein Hydrolysate מקטין לחץ דם סיסטולי בחולים הסובלים מיתר לחץ דם קל? (Br J Nutr.)

ממחקר שפורסם בגליון יולי של British Journal of Nutrition עולה כי Casein Hydrolysate יעיל בהורדת לחץ דם סיסטולי בחולים הסובלים מיל”ד קל (Mild Hypertension).

ההידרוליזט הוכן מ-Aspergillus Oryzae Protease, והכיל VPP (Val-Pro-Pro) ו-IPP

(Ile-Pro-Pro), שהם המעכבים העיקריים של Angiotensin-I-Converting Enzyme.

ממחקרים קודמים עולה כי תוצר מזון שעובד מ-L. Helveticus-Fermented Milk, יש אפקט נוגד-יל”ד וביפן משמש לטיפול רפואי. לפפטידים הנוצרים ע”י A. Oryzae Protease (A. Oryzae Hydrolysate) יש יתרון על-פני L. Helveticus-Fermented Milk, הן מבחינת עלות הייצור והן מבחינת השימוש הרב-תכליתי. עם זאת, החוקרים כותבים יש להעריך את היעילות הקלינית של A. Oryzae Hydrosylate בכדי לקבוע אם ניתן להשתמש בו לטיפול בחולי יל”ד, זאת מאחר שפרופיל הפפטידים שונה מזה של L. Helveticus-Fermented Milk.

במחקר עקבו אחר 131 מתנדבים בעלי לחץ דם גבוה-נורמלי ויל”ד קל וחילקו אותם באופן אקראי לארבע קבוצות. במשך 6 שבועות, כל מתנדב טופל בשני כדורים ביום המכילים VPP ו-IPP בארבע מינונים שונים (0, 1.8, 2.5 או 3.6 מ”ג).

בקבוצת המתנדבים שטופלו במינון 1.8 מ”ג, נרשמה ירידה משמעותית בערכי ל”ד סיסטולי, לאחר 6 שבועות (P<0.01). בקבוצות שטופלו במינון 2.5 ו-3.6 מ”ג, נרשמה ירידה בערכי ל”ד סיסטולי הן לאחר 3 שבועות (P<0.5) והן לאחר 6 שבועות (P<0.001 ו-P<0.0001 בהתאמה).

לאחר 6 שבועות טיפול, השינויים בערכי ל”ד סיסטולי בכל ארבע הקבוצות, היו תלויי מינון (-1.7, -6.3, -6.7 ו-10.1- מ”מ כספית, בהתאמה). מניתוח Two-Way ANOVA נמצא הבדל משמעותי בערכי ל”ד סיסטולי בין קבוצת הפלסבו וקבוצת המטופלים במינון 3.6 מ”ג (P<0.001).

מגבלות המחקר כללו גודל מדגם קטן ותקופת זמן מוגבלת של המחקר.

לאורך המחקר, לא נרשמו תופעות לוואי משמעותיות של A. Oryzae Hydrolysate.

ההידרוליזט נמצא יעיל בהקטנת הסיכון למחלות קרדיווסקולריות ולחץ דם גבוה בחולי יל”ד.

לחץ הדם המשיך לרדת במהלך 6 שבועות הטיפול,האפקט המקסימלי נרשם בתום 6 השבועות. ממצאים אלו מעידים על ההשפעה הממושכת של A. Oryzae Peptide להורדת ל”ד.


Br J Nutr. 2005;94:84-91

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה