הוקמה קבוצת עבודה ישראלית למיאלומה נפוצה על בסיס כלל ארצי


ידיעה זו הועברה באדיבות גב’ פאולה אזולאי יו”ר עמותת אמ”ן:


בתאריך 29/7/05 התקיימה הפגישה הראשונה של קבוצת העבודה של הרופאים ההמטולוגיים בישראל במלון שרתון מגדל העיר בחסות חברת התרופות רוש.

קהילית ראשי הרופאים ההמטולוגיים הגיבה בצורה מאד חיובית להזמנת עמותת אמ”ן ואיגוד הרופאים ההמטולוגיים בישראל והתוצאה   29 נציגים  של כל המרכזים ההמטולוגיים ומכוני המחקר הופיעו לכנס, וחלקו איתנו את ההתרגשות של הקמת קבוצת העבודה למיאלומה נפוצה על בסיס כלל-ארצי.  זו היתה הפעם הראשונה שבה התכנס פורום כזה בנושא מחלת המיאלומה, וללא ספק ארוע זה יכול להחשב כפריצת דרך בהסטוריה  של מחלת המיאלומה בישראל, ולשפר את אופציות הטיפול וכן  את אפשרויות המעקב אחרי טיפולים של חולי המיאלומה הנפוצה בישראל.

יושבי הראש של  הכינוס היו פרופ’ ג’יל לוגאסי, יו”ר איגוד הרופאים ההמטולוגיים הישראלי, ופרופ’ אהרן פוליאק, היועץ הרפואי של אמ”ן.

ארבעה נושאים הוצגו בכינוס:

·        מרכז רישום ודיווח..

·        בסיס נתונים.

·        מחקר בסיסי.

·        מחקרים קליניים.

נושא הקמת מרכז הרישום והדיווח הוצג ע”י ד”ר רפי מרילוס ממרפאת זסנהוף של קופת חולים הכללית, וע”י מר יצחק אדליסט מאמ”ן.

התכנית למחקרים קליניים הוצגה ע”י ד”ר יזהר הרדן מהמכון ההמטולוגי של ביה”ח  שיבא תה”ש.

רעיונות נוספים למחקר וללימוד הועלו ע”י פרופ’ עמוס כהן מהמרכז ההמטולוגי בביה”ח השרון בפ”ת., גב’ דורית נוימן מאוניברסיטת ת”א, ד”ר גזונטהייט ממרכז השתלות מח עצם של ביה”ח הדסה עין-כרם, ד”ר בולוויק מביה”ח לניאדו בנתניה ופרופ’  אלן ברבי, מנהל המרכז ההמטולוגי בביה”ח קפלן ברחובות.

פרופ’ דינה בן-יהודה, ראש המחלקה ההמטולוגית בביה”ח הדסה עין-כרם, נבחרה לשמש כיו”ר קבוצת העבודה הישראלית בנושא מיאלומה נפוצה. ד”ר יזהר הרדן – מזכיר קבוצת העבודה .  ד”ר רפי מרילוס – מתאם המחקרים הקליניים.

רופאים רבים נרשמו לקבוצת העבודה לשם השתתפות בבניית מרכז הרישום והדיווח וכן בקבוצת המחקרים הקליניים.   

קבוצת עבודה שלישית בנושא מחקר בסיסי, בראשות ד”ר בן-ציון כץ מאוניברסיטת תל-אביב, תארגן את המדענים העוסקים בחקר המיאלומה במכון וייצמן, באוניברסיטאות השונות ובמכוני המחקר הרפואיים האחרים, לתמיכה בשתי הקבוצות דלעיל.

הפורום הזה יוכל לתרום ליצירת עתיד חדש לקהיליית המיאלומה בישראל.

עמותת אמ”ן, שנטלה על עצמה את המשימה לשפר את איכות החיים של קהיליית חולי המיאלומה בישראל, ופועלת ללא-לאות בכל תחום בנושא זה, יכולה להיות גאה בהישג של ארגון הכינוס והקמת קבוצת העבודה.

לעמותה יהיו  נציגים בכל קבוצת עבודה, והיא התחייבה לגייס את התקציבים הדרושים לנושאים השונים.

חזון העמותה כולל את התקוה למציאת רפואה שלמה למחלת המיאלומה הנפוצה, ואנו מקוים שתרומת קבוצת העבודה הישראלית תהיה מכרעת בהגעה להישג זה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה