טיפול הורמונלי לסרטן ערמונית עלול להשפיע על קוגניציה (BJU Int)

תוצאות מחקר פיילוט מציעות כי לטיפול הורמונלי נאואדג’וונטי לסרטן ערמונית מוקדם יש תופעות לוואי לטווח קצר על תיפקוד קוגנטיבי, מדווחים חוקרים בריטים בגיליון יולי של BJU International.

על הרופאים להיות מודעים כי טיפול אגוניסטי ל-LHRH עלול לגרום לשינויים מינורים בקוגניציה בקבוצת חולים זו. חולים אלו קיבלו טיפול למשך שלושה חודשים בלבד, בעוד שחולים רבים מטופלים למשך תקופה ארוכה יותר.

החוקרים בדקו השפעת טיפול באגוניסט LHRH על זכרון, ריכוז וכישורים מרחביים.

32 חולים עם סרטן ערמונית מקומי עברו הערכת קוגניציה לפני התחלת הטיפול ההורמונלי, שלושה חודשים לאחר מכן או עם השלמת הטיפול אך לפני רדיותרפיה, ולאחר 9 חודשים. 18 נבדקים ללא סרטן ערמונית עברו גם כן את הבדיקות הקוגנטיביות.

התוצאות הראו כי לחלק מהגברים, הביצועים היו גרועים יותר לאחר הטיפול כשרמות טסטוסטרון היו נמוכות, במיוחד כישורים מרחביים. ההשפעות היו מינוריות ולא קליניות, למרות שרבע מהגברים התלוננו שנה לאחר מכן כי הזכרון שלהם התדרדר.

לאחר 3 חודשים, 15 (47%) מהגברים שקיבלו טיפול הורמונלי לעומת 3 (17%) מנבדקי הביקורת הראו ירידה קוגנטיבית משמעותית בבדיקה קוגנטיבית אחת לפחות. הסיכון היחסי לירידה קוגנטיבית היה 4.4 עם הטיפול ההורמונלי.

לאחר 8 חודשים, 11 (34%) מהגברים שטופלו בהורמונים ו-5 (28%) מנבדקי הביקורת הראו ירידה קוגנטיבית משמעותית, עם יחס סיכון של 1.37.

בהינתן נתונים אלו והשימוש העולה בטיפול LHRH, החוקרים קוראים לערוך מחקרים פרוספקטיבים גדולים לבדיקת תופעות הלוואי האפשריות של הטיפול.

BJU Int 2005;96:48-53.

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה