חולי לב עם הפרעות זקפה יכולים לקבל טיפול במעכבי PDE-5 אחרי הפסקת טיפול בניטרטים (The Journal of Sexual Medicine)

מחקר גדול שנעשה לאחרונה מראה, כי חלק מהמטופלים עם הפרעה בזקפה (ED) ומחלת לב, יכולים להשתמש בתרופות לטיפול בהפרעות זקפה ללא חשש, כאשר 80% מהגברים מצליחים לחזור לתפקוד תקין.

במחקר השתתפו 425 גברים עם ED ומחלת לב. המחקר בא לבדוק האם מטופלים עם מחלת עורקים כליליים ו- ED, יכולים להפסיק את הטיפול בניטרטים, על מנת לאפשר טיפול במעכבי PDE-5, כמו סלדנפיל (VIAGRA), ורדנפיל (LEVITRA) או טלדנפיל (CIALIS).

יותר ממחצית הגברים שטופלו בניטרטים, היו יציבים קלינית ויכלו לבצע פעילות גופנית, הפסיקו את הטיפול בניטרטים, אך המשיכו טיפול בחסמי בטא ובחסמי תעלות סידן. יותר מ- 90% מגברים אלו טופלו במעכבי PDE-5, עם 85% הצלחה בהחזרה של תפקוד מיני. החוקרים מדווחים, כי לא נצפו כל אירועי לב בגברים שהפסיקו את הטיפול בניטרטים.

בארה”ב יש כיום כ- 22 מיליון אנשים עם מחלת לב, ו- 17.5 מתוך כל 1000 אנשים סובלים מתעוקת חזה, כאשר ניטרטים משמשים לעיתים כטיפול. ניטרטים מהווים הוראת נגד מוחלטת לשימוש במעכבי PDE-5. מחקר זה מדגים את האפשרות לטפל במעכבי PDE-5  במטופלים עם מחלת לב, כאשר הטיפול בניטרטים מופסק והטיפול בחסמי בטא ובחסמי תעלות סידן נמשך.


The Journal of Sexual Medicine.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה