חשיפה לעשן סיגריות במהלך עוברות קשורה ביחס הפוך להופעת סרטן שד (Epidemiology)

על-פי ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה, חשיפה לעשן סיגריות של האם במהלך העוברות קשורה לירידה בשכיחות סרטן השד.

החוקרים כותבים כי מחקרים קליניים מראים כי עישון של האם מפחית את רמות האסטרוגן במהלך ההריון, ולכן נשים שנחשפות כעוברות לעשן הסיגריות של אימותיהן מצויות בסיכון נמוך יותר לחלות בסרטן שד.

בכדי לחקור את הנושא בחנו החוקרים נתונים שנאספו במסגרת פרויקט ה-National Cooperative DES Adenosis project, מחקר מעקב שבחן את ההשפעות הבריאותיות בנשים שנחשפו במהלך העוברות ל-diethylstilbestrol (או DES).

אימותיהן של הנבדקות סיפרו מידע אודות הרגלי העישון שלהן במהלך ההריון. החוקרים השוו את שיעורי סרטן השד בקרב 4031 נשים שנחשפו או שלא נחשפו כעוברות לעשן סיגריות של אימותיהן.

לאחר התאמת הממצאים לגיל הנבדקות, למצבן ולהרגלי העישון שלהן, נמצא כי בנשים שנחשפו לעשן סיגריות במהלך העוברות פוחת הסיכון להתפתחות סרטן שד במחצית, בהשוואה לנשים שלא נחשפו כעוברות (RR = 0.49).

הקשר ההפוך בלט יותר בקרב נשים שאימותיהן לא עישנו יותר מ-15 סיגריות ביום, בהשוואה לאלה שאימותיהן היו מעשנות כבדות יותר (RR = 0.74). אולם, במחקר נכללו מעט מדי מקרים של מעשנות כבדות בכדי לקבוע במדיוק את אופי הקשר מנה-תגובה.

החוקר הראשי, ד”ר Strohsnitter, מסביר כי ברור שהממצאים אינם מעידים כי העישון מומלץ וכי הירידה הקטנה בסיכון לסרטן שד איננה משמעותית בהתחשב במספר המחלות הרב הנגרם בשל חשיפה לעשן סיגריות.

לידיעה במדסקייפ

Epidemiology 2005;16:342-345.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה