מתן קבוע של סרטייד (פלוטיקסון וסלמטרול) עדיף על סימבקורט (פורמרטרול ובודסוניד) במתן בשיטת AMD בטיפול באסתמה עיקשת (Clinical therapeutics)

לפי מחקר חדש עולה, כי טיפול במינון יציב של סלמטרול ופלוטיקסון פרופיונט (Seretide), טוב יותר מאשר טיפול במינון אחזקה מותאם (AMD) של פורמטרול ובודסוניד (Symbicort), בטיפול בחולים מבוגרים הסובלים מאסטמה עיקשת שלא הגיבה לטיפול קודם.

במחקר השתתפו 688 מטופלים, בגיל ממוצע של 45, הסובלים מאסטמה סימפטומטית, שלא התאזנו עם טיפול קודם בסטרואידים בשאיפה (ICS) עם או בלי טיפול באגוניסטים של בטא 2 ארוכי טווח. החולים התחלקו לשתי זרועות טיפול באופן אקראי: טיפול במינון יציב של סלמטרול ופלוטיקסון פרופיונט (SAL/FP) או טיפול במינון אחזקה מותאם (AMD) של פורמטרול ובודסוניד (FOR/BUD).

אחרי 4 שבועות של טיפול, 581 מטופלים מתאימים המשיכו ל- 48 שבועות נוספים.

נמצא כי משבוע 1 עד שבוע 52 של המחקר, למטופלים שקיבלו טיפול ב- SAL/FP היה שיעור גבוה יותר באופן מובהק של ימים ללא תסמינים, בהשוואה לחולים שקיבלו טיפול ב- FUR/BUD. (58.8% לעומת 52.1% בהתאמה). שיעור התקפי האסטמה שדרשו טיפול בסטרואידים סיסטמיים או אישפוז, היה נמוך יותר ב- 47% בקבוצת ה- SAL/FP, לעומת קבוצת ה- FOR/BUD.

החוקרים הסיקו כי בחולים עם אסטמה עיקשת, טיפול במינון יציב של SAL/FP מביא לשיעור גדול יותר של ימים ללא תסמינים ולשיעור קטן יותר של התקפי אסטמה, בהשוואה לטיפול ב- AMD של FOR/BUD.

Clinical therapeutics Volume 27, Number 4 April 2005

למאמר המלא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה