גישה ניתוחית אגרסיבית נמצאה יעילה בחולי BRBNS עם דימומים (Ann Surg)

לפי מחקר חדש עולה, כי גישה ניתוחית אגרסיבית יעילה בטיפול בדימום מדרכי העיכול בעקבות blue rubber bleb nevus syndrome (BRBNS).

החוקרים מסבירים, כי BRBNS היא הפרעה נדירה בה ישנן מלפורמציות ורידיות בעור, ברקמות הרכות ובמערכת העיכול. חולים עם BRBNS סובלים מאנמיה כרונית כתוצאה מדימומים ממערכת העיכול, ונזקקים לטיפול לכל החיים בברזל ובעירויי דם. גישה ניתוחית אגרסיבית נחשבה בעבר כלא יעילה, בגלל המספר הרב של הלזיות, המיקום שלהן ושכיחות הדימומים החוזרים.

במחקר השתתפו 10 חולים עם BRBNS, בגילאי 2-36 שנים. החולים קיבלו בעברם 53 עירויים בממוצע. בבדיקה אנדוסקופית שנעשתה לחולים, נמצאו 137 מלפורמציות ורידיות בממוצע בכל חולה. החוקרים הסירו את את המלפורמציות בשיטות שונות, כאשר זמן הניתוח הממוצע עמד על 14 שעות.

נמצא כי אחרי זמן מעקב ממוצע של 5 שנים, חולה אחד בלבד פיתח דימומים חוזרים ממערכת העיכול.

לפי החוקרים, הגישה הניתוחית האגרסיבית היא הדרך לטיפול בדימומים ממערכת העיכול בחולים עם BRBNS. החוקרים מוסיפים, כי הזמן הנכון לניתוח הוא אחרי שהחולה נזקק לעירויים. במידה וההתערבות הניתוחית נעשית מוקדם מדי, מסבירים החוקרים, הסיכון לכך שלא ימצאו מלפורמציות קטנות עולה.

החוקרים ממליצים על הדמייה של כל מערכת העיכול לפני הפרוצדורה ועל הכחדה מוחלטת של הנגעים, על מנת למנוע את הצורך בניתוחים חוזרים.

Ann Surg. 2005;241:523-528

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר בפבמד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה