חולי MI עם עורקים כליליים רגילים עשויים להיות בסיכון גבוה יותר לסרטן (Am J Cardiol)

לחולים עם אוטם שריר לב חריף (MI) ואנגיוגרפיה נורמלית של עורקים כליליים יש פרוגנוזה טובה יותר לעומת חולים עם מחלת לב כלילית, אך עם זאת שכיחות גבוהה יותר של ממאירות, על פי דיווח בגיליון ינואר של American Journal of Cardiology.

ישנם דברים רבים לגבי הפתופיזיולוגיה של MI שהרופאים לא מבינים, אומר ד”ר מריל קונדסטון מאונ’ קלגרי באלברטה, קנדה. מחקר זה עשוי לעודד את הרופאים לשמור על ראש פתוח להסברים אלטרנטיבים מעניינים אחרים.

ד”ר קונדסטון ושותפיו השוו מאפיינים קליניים ותוצאות של חולי MI חריף עם עורקים כליליים רגילים לאלו עם מחלת עורקים כליליים.

לפחות מ-3% מ-9,786 חולי MI חריף אשר עברו אנגיוגרפיה היו עורקים כליליים נורמלים.

חולים עם עורקים כליליים נורמלים היו בממוצע צעירים יותר לעומת חולים עם מחלה כלילית ובעלי סבירות נמוכה יותר לסוכרת, יתר לחץ דם, היפרליפידמיה, טיפול טרומבוליטי קודם, אי ספיקת לב גדשתית או מחלת כלי דם פריפריאלים.

תמותה לאחר 30 יום ולאחר שנה היתה נמוכה משמעותית בקרב חולים עם עורקים כליליים בריאים בהשוואה לחולים בסיכון גבוה וחולים עם מחלת עורק כלילי שמאלי.

היתה מגמה של שכיחות גבוהה של ממאירות (5.1%) בחולים עם עורקים כליליים בריאים בהשוואה לקבוצות האחרות. דבר זה מעלה את האפשרות כי ממאירות, ללא קשר לסוג הסרטן, עם הפרעות קרישת דם ו/או דלקת, עשויות לשים חולים אלו בסיכון גבוה יותר לאירועים טרומבואמבולים.

החוקרים סיכמו כי ממצאים אלו דורשים לפחות מחקר נוסף.

Am J Cardiol 2005;95:261-263

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה