אספירין אינו בשימוש מספיק בנשים עם מחלות קרדיו-ווסולריות

לפי דיווח בכנס על סיכון קרדיו-ווסקולרי בנשים עולה, כי רק מחצית מהנשים האמריקאיות עם מחלה קרדיו-ווסקולרית (CVD) לוקחות אספירין. שיעורי השימוש באספירין נמוכים במיוחד בקרב נשים שחורות ונשים עם מדיקאייד (ביטוח רפואי בארה”ב).

לפי דיווח אחר, ישנם בתי חולים שהצליחו להגביר את השימוש באספירין ובתרופות מניעה אחרות, בנשים עם התקף לב חריף (acute coronary syndrome).

הדיווח הראשון מתבסס על מחקר, בו השתתפו כ- 9,000 נשים עם CVD. סה”כ, 46% מהנשים היו תחת טיפול באספירין במינון נמוך. הנשים שעברו צינתור בעברן, היו עם הסבירות הגבוהה ביותר לקחת אספירין (יחס סיכויים של 3.38). גם נשים מבוגרות יותר, משכילות יותר או עם אוטם לבבי בעברן, היו עם סבירות גבוהה יותר לקחת אספירין (לא יותר מיחס סיכויים של 1.55).

לפי החוקרים, הנתונים שנמצאו רחוקים מלהיות מעודדים. הבעיה היא שמדובר בנשים שחיות בקהילה ומגיעות לרופאים, אך עדיין אינן מטופלות כמו שצריך.

הדיווח השני מתבסס על מחקר בו השתתפו 102 גברים ו- 29 נשים שעברו התקף לב חריף. המחקר ערך השוואה של התרופות שקיבלו החולים עם שיחרורם. נמצא כי 80% מהגברים ומהנשים קיבלו אספירין וכי 86% קיבלו חסמי בטא. נמצא כי יותר נשים קיבלו סטטינים מאשר גברים (79% מהנשים לעומת 47% מהגברים). הנתונים נאספו מבתי חולים, בהם יש תוכניות פעילות מאוד של טיפול לבבי.

המסקנה בכנס היתה, כי הרופאים צריכים להיות מודעים יותר להנחיות בקשר לטיפול הלבבי.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה