אנגיוגרפית CT יעילה לזיהוי נבדקים לאנגיוגרפיה פולשנית

על פי תוצאות מחקר חדש, אנגיוגרפיית טומוגרפיה ממוחשבת לבבית (CT), המשתמשת בחתכי CT כפילטר לבחירת נבדקים סימפטומטיים לאנגיוגרפיה פולשנית, יכולה להוריד את מספר האנגיוגרפיות האבחנתיות ביותר משליש ללא העלאת הסיכון לנבדקים.

135 נבדקים סימפטומטיים עם חשד למחלת העורקים הכליליים השתתפו במחקר. נבדקים עם תסמונת כלילית חריפה או עם היסטוריה של אוטם שריר הלב הוצאו מהמחקר. כל הנבדקים עברו CT, אך אם תוצאות מבחן הסידן עלו על 1,000, ה-CT הופסק והם הופנו מיידית לאנגיוגרפיה פולשנית. 16 נבדקים הוצאו מהמחקר בעקבות תוצאות מבחן הסידן.

אנגיוגרפיית CT בוצעה ע”י 16 חתכים ספירליים ועצירת נשימה למשך 18-26 שניות. כל הנבדקים קיבלו 100mg מטופרולול שעה לפני ביצוע ה-CT.

אנגיוגרפיית CT ואנגיוגרפיה פולשנית הושוו ישירות ע”י שני חוקרים בלתי תלויים. 1,755 סגמנטים נבדקו, אך יש לציין כי 1,755 סגמנטים אינם מייצגים את כל הסגמנטים כיוון שקיים קושי בהדמיית סגמנטים דיסטלים (סגמנטים 12,10,3 ו-13). 1,601 מתוך 1,755 הסגמנטים אובחנו כאיכותיים.

אנגיוגרפיית CT שללה היצרות ב-59 נבדקים, אך ל-7 מתוכם היתה היצרות לפי אנגיוגרפיה פולשנית, ושניים מתוך ה-7 נדרשו לעבור אנגיופלסטיה כלילית טרנסלומינלית. 25 מתוך 135 נבדקים נשללו על סמך מבחן הסידן, אך ל-6 מתוכם היתה היצרות משמעותית ו-4 נדרשו לעבור התערבות.

על סמך אנליזת החוקרים, רגישות אנגיוגרפיית CT היתה 71% והספציפיות 98%.

למרות התוצאות המעודדות, יש לבדוק האם ערך של 98% צפי שלילי הוא מספיק טוב. דבר זה אומר כי לאחד מ-50 נבדקים הנשלחים הביתה יש פגיעה משמעותית.

Reviewed by Gary D. Vogin, MD

לידיעה במדסקייפ


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה