שימוש ב-ondansetron במהלך ההריון איננו מעלה את הסיכון להיווצרות מומים עובריים (BJOG)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, לא נראה ששימוש ב-ondansetron, תרופה למניעת בחילות, במהלך ההריון מעלה את הסיכון להופעת מומים בעובר.

ondansetron אושרה לשימוש לטיפול בבחילות ובהקאות הנגרמות בשל נטילת תרופות כמו-תרפיות. אולם, בשנים האחרונות שימשה התרופה כטיפול “המוצא האחרון” בבחילות ובהקאות במהלך ההריון. עם זאת, מידע מועט בלבד מצוי אודות בטיחות השימוש במצב זה.

בכדי לחקור את הנושא, אמדו החוקרים את שיעור המומים המולדים הגדולים בקרב נשים שנחשפו ל-ondansetron, בקרב נשים שנחשפו לתרופות אחרות נגד הקאות, ובקרב נשים שלא נחשפו לחומרים טרטוגניים במהלך ההריון. כל קבוצה הכילה 176 נשים.

בסך הכל התרחשו בקבוצת ה-ondansetron כ-169 לידות חי (96.8%), 5 הפלות טבעיות (2.9%), 2 הפלות טרפויתיות (1.3%), ו-6 מקרים של מומים גדולים (3.5%), ומשקל הלידה הממוצע עמד על ערך של 3362 גרם. שיעורים אלה, כמו גם משקל הלידה הממוצע, לא נמצאו שונים משמעותית בקבוצות האחרות.

החוקרים מציינים כי למיטב ידיעתם זהו המחקר הראשון הבוחן את בטיחות השימוש ב-ondansetron במהלך ההריון. הם מוסיפים כי למרות שהממצאים מעידים כי התרופה בטוחה לשימוש במהלך ההריון, מחקרים גדולים יותר דרושים בכדי להגיע למסקנה חד-משמעית.

BJOG 2004;111:940-943.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה