נתחיל מדיווח על תוצאות סקר מעניין במיוחד שהורץ בשבוע האחרון בלבד. לסקר השיבו 132 רופאים (תגובה מהירה ויפה שתומרצה גם בקבלת חודש מנוי חינם בג’ורנאל און ליין, דבר המראה כי זהו כלי תגמול מעניין ומתמרץ) שבהם ניסינו לבדוק את עמדתם וגישתם לאופן קבלת המידע מהתעשייה הרפואית. הנה התוצאות העיקריות:
שאלה 1:
עד כמה חשוב וחיוני לדעתך שלתכשיר רפואי יהיה מרכז מידע ממומחשב עדכני ונגיש באינטרנט הכולל את האפשרות לעיין במחקרים, הנחיות רישום, מנגנון פעולה וכד’ ?
א. חשוב וחיוני ביותר לציבור הרפואי מחד, מקדם מאוד את מעמד המוצר והחברה מאידך – 85% (!!)
ב. עשוי לתרום לציבור הרפואי, לא ממש משפיע על מעמד וקידום המוצר – 14%
ג. עשוי להשפיע על מעמד וקידום המוצר, לא ממש תורם לציבור הרפואי – 1%
ד. חשיבות שולית ומוטלת בספק הן לציבור הרפואי והן לקידום מעמד המוצר – 0%
כלומר, 99% מהמשיבים סבורים שאתר מוצר רפואי הוא חשוב לציבור הרופאים, 86% סבורים שאתר מוצר יתרום לתעשייה, ו-85% לשניהם גם יחד. מרשימה גם התוצאה של 0% , אף לא אחד שהטיל ספק בחשיבות ובתרומה.
שאלה 2:
מהי לדעתך מידת האפקטיביות והיעילות של ביקורי נציגי התעשיה במתכונת הנוכחית ? (שיחה תוך שימוש בחומר מודפס)
א. אפקטיביות ויעילות גבוהים ביותר – 42%
ב. אפקטיביות ויעילות בינונית – 48%
ג. אפקטיביות ויעילות שוליים – 9%
ד. חבל”ז (חבל על הזמן..) של החברות ושל הקהיליה הרפואית – 1%
כלומר, פחות מחצי סבורים שלביקורים במתכונתם הקיימת יש אפקטיביות טובה.
שאלה 3:
מה דעתך על ביקור נציג שישלב הצגת מידע מתוך אתר אינטרנט של המוצר כמתואר בשאלה 1, כולל שימוש במצגות/הרצאות, הדרכה לשימוש בכלי עזר ממוחשבים ועוד ?
א. אפשרות כזו תשדרג באופן משמעותי את ביקור הנציג ותהפוך אותו לביקור אפקטיבי ויעיל ביותר הן מבחינת הצוות הרפואי והן מבחינת התעשייה – 58%
ב. אפשרות זו עשויה בחלק מהמקרים לשפר במידה מסויימת את אפקטיביות ויעילות הביקור – 31%
ג. בספק רב אם ביקור במתכונת כזו עשוי לשפר את האפקטיביות והיעילות – 5%
ד. לדעתי שיטת ביקור כזו לא תתרום מאומה, אולי להיפך ובכל מקרה היא אינה מעשית ואפשרית – 6%
מסקנה: 89% מצדדים לשימוש באתרי המוצר במהלך קיום שיחה/פגישה עם נציג !
תוצאה זו כמובן עקבית עם תוצאת השאלה הראשונה לפיה שיעור של מעל 90% סבר שלאתר מוצר יש חשיבות ותועלת רבה.
נראה שכל מילה נוספת מיותרת…
להלן עוד כמה עדכונים קצרים:
סטטיסטיקה:
מסתבר שחודש אוגוסט, על אף היותו חודש של חופשות ונסיעות היה מבחינת נתוני רייטינג חודש גבוה יחסית:
לסיכום, מימצאי אוגוסט מלמדים שגם כאשר הצוות בחופש, הרופאים בנופש, לערוץ האינטרנטי שלנו יש את היכולת לבצע את העבודה ולהעביר את העדכונים והמסרים.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!