איסכמיה לבבית המושרית על-ידי דחק קשורה לאטרוסקלרוזיס תת-קליני (J Am Coll Cardiol)

מחקר חדש מוצא כי איסכמיה לבבית המושרית על-ידי דחק ב-SPECT הפרפוזיה הלבבית (MPS) קשורה בסיכון גבוה להימצעות אטרוסקלרוזיס תת-קליני.

הממצאים מבוססים על מחקר שנערך ב-1195 חולים שלא ידועה בהם מחלה קורונורית שנבדקו באמצעות MPS ובאמצעות טומוגרפית סידן קורונרית. כמחצית מהחולים לא סבלו מסיפטומים של מחלת לב.

איסכמיה לבבית ב-MPS העלתה את הסיכון להימצאות דרוג גבוה של הסתיידות העורקים הקורונרים (CAC). לדוגמא, שיעורי החולים עם MPS איסכמי ועם MPS תקין שבהם נמצא דרוג CAC של 400 לפחות היו 68% ו-31%, בהתאמה.

שכיחות האיסכמיה הלבבית עלתה עם עלית דרוג ה-CAC. דרוג CAC נמוך מ-100 הופיע עם שיעור נמוך מאוד של של MPS איסכמי – פחות מ-2%.

החוקרים מציינים כי בקרב חולים בעלי דרוג CAC גבוה (של 400 לפחות), סבירות גבוהה יותר להימצאות איסכמיה ב-MPS הופיעה באלו שבהם נמצאו סימפטומים, בהשוואה לאלה שלא סבלו מסימפטומים (p = 0.025).

באמצעות אנליזה רבת-משתנים, מוצאים החוקרים כי דרוג ה-CAC המוחלט היה חזאי חזק יותר של איסכמיה ב-MPS מאשר דרוג ה-CAC האחוזי. ביותר ממחצית החולים בעלי MPS תקין נמצא דרוג CAC של 100 לפחות.

החוקרים מציינים כי ברוב החולים נראה שדרוג CAC נמוך מבטל את הצורך בבדיקה עוקבת לא-פולשנית. בניגוד לכך, הם מוסיפים, קריאת MPS תקינה איננה מעודדת שכן במספר גדול של חולים אלה עדיין נצפה אטרוסקלרוזיס נרחב על-פי קריטריוני ה-CAC.

J Am Coll Cardiol 2004;44:923-930.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה