טיפול קצר-טווח וארוך-טווח באסטמה במתן תוך-ורידי של מזינים (Nutrition J)

אסטמה היא בעיה גוברת והולכת במדינות רבות. למרות שהתרופות לטיפול באסטמה מרובות והן משתפרות, סיכונים אינהרנטיים ותופעות לוואי כרוכים בשימוש בכל אחת מהן. מתן תוך-ורידי של מגנזיום ייושם כטיפול באסטמה אקוטית, אך השימוש בו לא הפל אוניברסלי, ולא נלמד כטיפול באסטמה כרונית. ידוע כי מדובר בתרופה בטוחה הכרוכה בתופעות לוואי מינימליות. במחקר זה, נבדק השימוש במגנזיום ובמזינים אחרים בטיפול באסטמה אקוטית ובאסטמה כרונית.

המחקר נערך באופן לא סמוי ובהסכמה ב-43 חולים מתנדבים הסובלים מאסטמה אקוטית או כרונית שנבחרו באקראי וטופלו באינפוזיות IV. כל החולים נמצאו תחת נבדקו ספירומטרית 10 דקות לאחר האינפוזיה, שתי תת-קבוצות של חולים נבדקו גם לאחר מתן אינפוזיות מרובות לאורך תקופת זמן קצרה (פחות מחודש אחד) ולאורך תקופה ממושכת יותר (5.8 חודשים בממוצע). התיפקוד הריאתי נותח באמצעות מבדקים ספירומטרים באמצעות מדדי ספירומטריה לפני ואחרי מתן האינפוזיה. בחולים לטווח ארוך השוו מדדי הספירומטריה ההתחלתיים למדדים שהתקבלו לאחר שהחולים קיבלו כמה אינפוזיות לאורך תקופת זמן. ב-8 חולים בוצעו מדידות לפני ואחרי הטיפול וגם בטווח הארוך.

ב-38 החולים הסובלים מאסטמה אקוטית או כרונית ובהם בוצעו מדידות לפני ואחרי האינפוזיה נצפה שיפור ממוצע כללי של 45% (אחוזי השיפור מאחוזי הצפי). ב-13 חולים שבהם נמדד השיפור לאורך זמן (משך ממוצע של 5.82 חודשים) נמצא שיפור ממוצע כללי של 57%. מתוך 13 החולים בקבוצה שקיבלה כמה אינפוזיות, התקבל ב-9 החולים שקיבלו את הטיפול הממושך יותר (12.58 חודשים בממוצע) לטיפול באסטמה כרונית שיפור ממוצע כללי של 95%. 

החוקרים מסיקים כי טיפול תוך-ורידי בכמה מזינים הכולל מגנזיום עשוי להועיל בחולי אסטמה אקוטית ואסטמה כרונית. התיפקוד הריאתי השתפר בהדרגה עם התמשכות הטיפול הניתן לחולים.

Nutrition Journal 2004, 3:6

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה