ניתוחים בריאטרים עשויים לסייע למתבגרים הסובלים מהשמנה קיצונית (Pediatrics)

חוקרים מדווחים שניתוחים בריאטרים עשויים להציע דרך בטוחה ותקווה חדשה להפחתת משקל במתבגרים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית שלא הצליחו להפחית במשקל גם לאחר טיפול בגישה רב-תחומית.

הקונצנזוס לגבי המועמדים לניתוח היה: מתבגרים עם BMI-40 או יותר עם “בגרות” כמעט מלאה של השלד שהוגדרה ע”י החוקרים כגיל 13 שנים או יותר בבנות ו-15 שנים או יותר בבנים. כמו כן על המועמדים לסבול ממחלות נוספות הקשורות בהשמנה שעשויות להשתפר בעקבות הפחתה במשקל.

בהמשך המליצו החוקרים שהמועמדים לניתוח יועברו למרכז רב-תחומי בו פועלים צוותים המתמחים בהפחתת משקל ומסוגלים להתמודד עם הצרכים הפיזיולוגים והנפשיים של המתבגרים. את הניתוח יעברו רק מועמדים אשר לא הצליחו להפחית במשקל בשיטות שמרניות יותר.

מלבד הסכמה מודעת לניתוח, הן ההורים והן החולה צריכים להבין את החשיבות של עמידה בהנחיות התזונתיות והפיזיות למשך כל החיים.

מאמרי מערכת בנושא הדגישו את החשיבות המכרעת של השיטות הלא ניתוחיות להפחתת משקל ובעיקר למניעת הבעיה של השמנת יתר במתבגרים, אך הסכימו שבמקרים מסוימים ניתוח בריאטרי עשוי להיות הפתרון היחידי לבעיה.

במאמר מערכת נוסף תאר הכותב ניסיון ב-35 חולים שעברו ניתוח מעקף קיבה בגישה לפרוסקופית אשר הביא לתיקון של ההפרעות המטבוליות, הרפואיות ואף של הבעיות הפסיכולוגיות מהן סבלו מהמתבגרים. הכותב תמך בביצוע ניתוחים בריאטרים לאחר כשלון של הטיפולים השמרניים. 

Pediatrics 2004;114:217-223

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה