ויטרקטומיה עם הסרה של ה- internal limiting membrane בבצקת משמעותית קלינית של המקולה (Graefes Arch Clin Exp Ophthalmol)

חוקרים ביקשו לבדוק את היעילות של הסרה של ה- internal limiting membrane (ILM) בחולים עם clinically significant macular oedema (CSME), ללא שיפור לאחר טיפול מירבי בלייזר.

נערכה סקירה רטרוספקטיבית של הגיליונות והקלטות הניתוחים שנערכו ב- 30 עיניים רצופות (27 חולים). החולים עברו ויטרקטומיה, קילוף של ה- ILM, וטמפונדה עם גז.

הבצקת היתה על רקע סוכרת ב- 87% מהעיניים, ב- 42% נמצאה מחלה פרוליפרטיבית. הבצקת היתה מפושטת ב- 53%, וציסטואידית (CME) ב- 47% מהעיניים. ב- 21% מהעיניים היתה הפרדות של הזגוגית, או שהעין עברה ויטרקטומיה בעבר.

מעקב ממוצע נמשך 12 חודשים. הבצקת חלפה לחלוטין ב- 90% מהעיניים, וחלקית ב- 10%. חדות הראיה השתפרה בשתי שורות סנלן לפחות ב- 66%, ובשורה אחת ב- 14% מהעיניים.

חדות הראיה נותרה ללא שיפור ב- 10% מהעיניים, ופחתה ב- 10% מהעיניים, בכל המקרים על רקע קטרקט. בעיניים עם CME, 79% מהעיניים נהיו יבשות לחלוטין, וחדות הראיה השתפרה ב- 79%. לא נרשם כל סיבוך על רקע קילוף ILM.

ויטרקטומיה עם קילוף של ה- ILM יעילה בעיניים עם CSME, מביאה לשיפור עדיף בחדות הראיה בהשוואה לטיפול בלייזר, ולהשפעה ממושכת יותר בהשוואה ל- intravitreal triamcinolone, מסכמים הכותבים.

Graefes Arch Clin Exp Ophthalmol. 2004 Feb 18

לידיעה ב- PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה