בעקבות תוצאות מחקר ה- PROVE IT ירידה נוספת בשער המניה של BMS

בעקבות פרסום תוצאות מחקר ה- PROVE IT שבו דווח על עליונות של הליפיטור של פייזר על הליפידל של BMS, בהורדת רמות LDL-C וסיכון לתחלואה לבבית, ירדו מניות חברת BMS אמש ב-2% …

כזכור דיווחנו אמש על תוצאות מחקר זה שהסעיר את קהיליית הקרדיולוגים והרפואה בכלל, אשר תוצאותיו הפתיעו רבים, בעיקר את BMS …מטרת המחקר שיזמה BMS היה להוכיח שלעובדה שליפיטור מפחית את רמות ה- LDL-C באופן חד יותר מאשר ליפידל אין למעשה משמעות קלינית בהפחתת מחלות לב. כלומר,אם ליפידל של BMS “יודעת” להביא את המטופלים בסיכון גבוה (המשתתפים במחקר היו לאחר אירוע לבבי) אל מתחת לרמה של   100 מ”ג/ד”ל LDL-C שהוא יעד המטרה הנוכחי לחולים בסיכון, הרי שמבחינה קלינית , כך צפו ב- BMS , לא יהיה הבדל בשיעורי התחלואה הלבבית במהלך תקופת המחקר הקצרה יחסית של שנתיים.

ההבדל המשמעותי והמובהק סטטיסטית בשיעורי התחלואה והתמותה היה איפוא הפתעה לא נעימה ל-BMS ולבעלי מניותיה שהגיבו במכירת מניות שגרמה לירידה של 2% בשער המניה. הירידה הזו , צריך לזכור, מצטרפת לירידה של של 50% מאז החלפת המנכ”ל בשנת 2001 , לאזהרות רווח לגבי 2004,  ולהסדר לפיו נאלצה החברה לשלם 670 מיל’ $ בגין עיכוב של הוצאת וורסיה גנרית לתרופותיה.

בארץ כזכור צמצמה BMS את פעילותה באופן חד ומשמעותי ביותר לפני כשנתיים, תוך שהיא מעבירה חלק ממוצריה, כולל ליפידל ווסופריל לשיווק של חברות מקומיות. למעשה, רק יחידת מוצרי הסרטן ופעילות מחקרית נותרו עדיין במסגרת חברת הבת בישראל.

לדיווח ב-one word

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה